din19/012010

reacties

vertel ons wat je van linda. vindt

Heb je LINDA. 66, onze roze wolk voorzien van een paar puntige doornen, in je armen gesloten en in een ruk uitgelezen?

Wij zijn benieuwd. Lucht je hart want de leukste, meest eerlijke zielenroerselen verdienen een plek op de REACTIESENZO pagina van de nieuwe LINDA. die vanaf 16 februari in de winkel ligt.

Plaats hier je reactie

Reageer

Reacties (233)

  1. Sig | 08/03/10 | 22:48

    is dit nummer nog verkrijgbaar?

  2. Amber van Tilburg | 08/03/10 | 15:49

    Dat de roze wolk niet altijd even roze is en je er af en toe van af kan vallen weet ik uit ervaring als moeder en verloskundige. Maar om er nou gelijk een grote dreigende donderwolk van te maken, vind ik wat te ver gaan!

  3. Monique Hoogvliet | 04/03/10 | 14:03

    "Majoretten: een groep meisjes dat ervoor moet zorgen dat het publiek niet te veel aandacht geeft aan de fanfare." Citaat van Fernand Auwera (Vlaming, geboren:1929)

  4. Linda Steenstra (psycholoog) | 02/03/10 | 15:01

    Mannen in luiers en babydolls, God, hoe krijg je het verzonnen. Ik word een beetje misselijk als ik ze zie, maar petje af voor hun 'coming-out'!

  5. Nathalie van Dijk | 21/02/10 | 18:58

    Ik denk dat iedereen blij mag zijn met deze 'Jan lul'. Ik heb zelf een hele goeie gevonden... Maar ik ken vrouwen met een echte 'Jan lul' die werkelijk geen bal uitvoeren!

  6. rini | 20/02/10 | 07:46

    vind de linda over het algemeen een mega ,eigen huis en tuin trutten en snelle moedertjes blaadje, maar kreeg van mijn echtgenote het stukje ,jan lul, in mijn handen gedrukt. heel treffend geschreven, zie het als ,bewust kinderloze, man aan alle kanten om me heen gebeuren, allemaal metromannen die vergeten zijn hoe het is om een echte man te zijn en die keurig netjes afgericht door moeders achter een kinderwagen lopen te stappen. ik zelf heb toch een lichte voorkeur voor sportwagens en motoren ipv kinderwagens en dan die ,snelle moedertjes, werken 2 dagen in de week, lopen er bij als regelrechte hoeren, hoge laarzen, knalstrakke spijkerbroek en shirt waar d,r tieten bijna uitvallen [waarom is dat eigenlijk, altijd op zoek naar een betere partij ofzo, helaas dames ,met die oh zo leuke kindjes wordt je marktwaarde toch wat minder] voeren thuis geen ruk meer uit, alleen maar druk met bij vriendinnen zitten kleppen en op school met andere snelle moedertjes ouwehoeren. op d,r werk denken ze ook nog wat te melden te hebben tov 40+ uur werkende collega,s en kind ziek, dan meld ik me toch ook ziek, lekkere instelling. termen als pikstraf hoor ik maar al te vaak langs komen tegenwoordig en pikstraf moeders? prima, regelrecht naar de hoeren, daaaag multimama

  7. Virginie Smit | 18/02/10 | 00:06

    Jan Lul. Ik ben zo benieuwd wie dit soort stukjes schrijft voor " Linda ". In een van de vorige Linda';s stond ook zoiets. Over een meen ik gescheiden vrouw die zat te wachten tot de schilder langskwam met stalen voor de woonkamer. Alsof je niet vreselijk rijk moet zijn om zo je dag door te brengen. Nu ook weer. Zo heel veel verdienen ( samen 4250,- netto!!!). En dan zo zeuren. Over alles. Zo ontevreden zijn en elkaar daar dan de schuld van zitten geven in plaats van praktische oplossingen bedenken. Voor 50,- per week kun je je hele huis laten poetsen. Als je je hypotheek verhoogt kun je voor een paar tientjes meer aan vaste lasten gewoon de verbouwing laten doen, met nog belastingaftrek ook. Hier is echt wat anders aan de hand. Is het de fuik waar de vrouw in terecht geko men is na het krijgen van kinderen en wat nu al zo lang duurt? Dat je dan dus 2 dingen half doet? En dat je het daar zo druk mee hebt dat je niet moet denken aan nog meer werken? Zolang je niet heel goed met zijn tweeen uit gaat zoeken wat er aan de hand is, zal het bij een hoop gezeur blijven. En dat hoeft helemaal niet.

  8. wilmar te winkel | 17/02/10 | 15:58

    1000 woorden van Corine Koole die lezen als een film waar ik zo om moest huilen.

  9. J.J.G van der Host | 17/02/10 | 13:19

    Geachte Heel leuk vond ik het dat ik uw blad voor mijn 60e verjaardag mocht ontvangen. Mijn kinderen hebben daarvoor een abonnement afgesloten. Heel bijzonder dat ik omdat ik woonachtig ben in Belgie toch kan ontvangen. Ik heb vanmorgen nummer 67 (editie maart) al gehad. Wel heel jammer vind ik het dat het nummer 66 (editie febr) niet heb mogen ontvangen. Hopelijk kan hier nog wat aan gedaan worden. M vr. gr. J.J.G van der Horst Steenweg op Leopoldsburg 68 2490 Balen (belgie)

  10. kris | 16/02/10 | 20:37

    Wat was dat een geweldig verhaal over kinderen krijgen,ik heb me rot gelachen. Lekker herkenbaar,maar wat geniet ik van mijn heerlijke kids en wat kan ik ook genieten als mijn heerlijke kids even lekker buiten zijn

  11. Lilian Hemmelder | 16/02/10 | 10:53

    Na het lezen dat een bevalling voelt alsof je poes 140 km. per uur over het asfalt schuurt heb ik een sprint naar de drogist getrokken en daar alle condooms gekocht die er maar te vinden waren. Jezus. Bevallingsterrorisme is het gewoon!

  12. Tina Loïodice | 15/02/10 | 20:41

    Linda je bent en blijft de beste! Maar ik ben geschokt door de grote voeten van poppenmoeder Wil Kesting. Bestaat maatje zeeschuit dan echt?

  13. Lisette | 15/02/10 | 20:36

    Kan Arie misschien bidden voor Nathalie de Graaf en haar kinderen,wat een agressief,humorloos en ordinair verhaal.

  14. Blanky | 15/02/10 | 17:29

    Ik kreeg de Linda van mijn dochter vanwege het poppen item. Ben namelijk ook een verzamelaarster. Jammer dat het alleen over het verzamelen van reborns ging. Ik verzamel poppen van o.a. het merk Schildpad/Schildkröt, maar ook oude celluloid poppen en vooral poppen met een, naar mijn smaak, lief gezichtje. Wat betreft de babies, ik heb ooit met groot gemak, 4 gezonde kinderen gekregen!

  15. M. Vleugel | 13/02/10 | 13:15

    Na het lezen van het stukje van Nathalie De Graaf begin ik me ernstig af te vragen of zij niet een beetje gefrustreerd is omdat haar eigen bevalling zo dramatisch was, Je zou bijna denken dat ze spijt van haar kinderen heeft; Omdat DAT kind alles onderspuugd??? Ik heb me serieus geergerd aan de manier van schrijven

  16. Asha Viguurs | 12/02/10 | 13:57

    Genoeg over baby's! Even iets heeeeel anders: zouden die leren jasjes al zijn verloot die op de Linda blog stonden?

  17. Marloes | 11/02/10 | 20:04

    Beste Esther van Dijk. Het kan ook zo zijn dat je op jonge leeftijd wel kinderen wil maar het niet lukt. Dus ik denk dat je over leeftijd geen oordeel mag vellen. Bij vele van ons ligt de pil al jaren in de prullenbak en het is niet zo hoe ouder hoe meer pijn je hebt bij een bevalling. Eerlijk gezegd denk ik dat je er niet goed over hebt nagdacht toen je dit stukje tikte. mvrg.

  18. Eva | 11/02/10 | 17:34

    Ik zou me er bijna voor schamen om te zeggen dat ik écht 4 heerlijke zwangerschappen zonder kwalen heb gehad en 4x écht op een roze wolk heb gezeten.

  19. tanja | 11/02/10 | 13:10

    STOM!!!!!! De aan-uit pagina, laat dat lekker aan de VIVA over. Hoort en past niet in LINDA.

  20. Zoe | 10/02/10 | 23:02

    Heeay :d. Ik vond het weer super om te lezen. Mooie foto's en super mooie kinderen. En wat super leuk om eens een keertje achter de schermen te kijken met dat filmpje. Linda het was super. Goed gedaan. Kus

  21. Linda van der Niet | 10/02/10 | 18:22

    Ben ik weer de enige die op een roze wolk heeft gezeten? Tsjongejonge. Wat een geklaag en bangmakerij in dat artikel. Oja, mijn oudste dochter is wel gehandicapt. Zou dan toch ieder huisje zijn (al dan niet ingeknipte) kruisje hebben? Pfff

  22. SAMANTA | 10/02/10 | 16:59

    zag gisteren de Linda 61 in een modezaak liggen met Cheryl op de cover,heb al meer als een jaar een abonnement maar deze Linda het ik zeker nooit ontvangen. Wat kan ik doen om hem toch nog te kunnen ontvangen?

  23. Esther van Dijk | 10/02/10 | 16:57

    Lofzang voor de vrouwen die na deze LINDA nog durven te beginnen aan kinderen. Als het ze lukt dan... Het kind van Nathalie de Graaf zal heel gelukkig zijn als het oud genoeg is om dit artikel te begrijpen. Fijn om te lezen dat je moeder jou als zo'n belasting heeft ervaren. En heel toevallig; de vrouwen die een traumatische bevalling hebben gehad en in dit artikel genoemd worden zijn allemaal dik in de 30. Misschien een idee om wat jonger aan kinderen te willen beginnen? Dan loop je ook minder risico's tijdens je zwangerschap en bevalling en heb je een grotere kans op een gezond kind. Maar nee...voor de meeste vrouwen in Nederland moeten eerst alle schaapjes op het droge zijn, voordat de pil in de prullenbak gaat. En dan klagen als het allemaal zo zwaar blijkt te zijn! Eens; het is niet altijd een roze wolk, maar het is zeker een wolk waar vaak de zon doorheen breekt!

  24. Miranda | 10/02/10 | 15:53

    Ben zo blij dat er ook eens iets gepubliceerd is wat een eerlijk beeld schetst en ook de kanten van het "er moe van worden" belicht. Wilde zelf al sinds mijn 25e kids, maar man wilde niet... Nu wil hij graag, en ik ben inmiddels zo babygezeik-moe dat van het idee alleen al mijn eierstokken dichtslaan. Dus denk toch dat we kindloos blijven. Tuurlijk zal het allemaal fantastisch zijn, maar ik kan met het grootste deel van mijn vriendenclub geen gesprek meer voeren. En ik irriteer me mateloos, dat iedereen zich maar moet aanpassen omdat zij kinderen willen. (geen schoenen meer aan in huis mogen, want tja dat kind gaat over 7 maanden kruipen???!!!!) (geen hete nootjes meer op tafel zetten, want misschien pakt hij of zij er wel 1) (mijn katten moeten opsluiten, want misschien is hij er allergisch voor, of anders krabbelen ze hem misschien) Dus om te voorkomen dat ik misschien ook zo word, ben ik weer aan de pil.

  25. Els Dekker-Kleinjan | 10/02/10 | 12:24

    Ik vind het erg jammer dat de naam op mijn LINDA.kussensloop nu al los laat!

  26. Diana Koster - Verloskundige en VrouwenCoach | 09/02/10 | 22:15

    Als verloskundige is het me opgevallen dat veel vrouwen door zwangerschap, bevalling of moederschap uit balans raken en het moeilijk vinden om hierover te praten (en door het weg te stoppen of te verzwijgen nog verder uit het lood raken). In mijn normale spreekuur als verloskundige heb ik geen tijd om deze vrouwen goed te begeleiden en ik zag ook niet duidelijk waar ze wel terecht konden voor hulp. Als VrouwenCoach kan ik per gesprek wel volop tijd & aandacht nemen om te luisteren en dat maakt een wereld van verschil. Ik begeleid inmiddels met veel succes vrouwen met een (meer dan gemiddelde) angst voor de bevalling, bij het verwerken van miskramen, vroeggeboortes, traumatische bevallingen en bij aanpassingsproblemen in het kraambed. Wanneer het taboe om tijdelijk 'hulp' nodig te hebben eenmaal doorbroken is, blijken de meeste vrouwen aan 4-6 gesprekken genoeg te hebben om de draad van hun leven zelf weer op te kunnen pakken. Ik vind het prachtig om te zien hoe ze dmv een kortdurend en praktisch coachingstraject hun eigen kracht (her)vinden, dat is ook een soort geboorteproces. Het is goed dat jullie in LINDA. aandacht besteden aan het uitblijven van het 'roze wolk' gevoel, al vrees ik dat je door dit artikel een beetje 't doel voorbij schiet. Door bevallingen en kraamtijd als een donkergrijze wolk weer te geven, creëer je juist meer angst en dat is toch niet jullie bedoeling? Ik hoop dat jullie ook een keer aandacht willen besteden aan de mogelijkheid om eventuele problemen rondom bevalling en kraamtijd aan te pakken. Als dat zo is, houd ik mij van harte aanbevolen voor een positief verhaal, want: Ik geloof in de pracht en de kracht van vrouwen!! (zie ook www.dianakoster.nl)

  27. Alexandra | 09/02/10 | 19:58

    Jammer van mijn geld, mannen in baby kleren, konden jullie niks leuks verzinnen?? Elke keer verheug ik me op de Iinda, maar het valt steeds vaker tegen. Samen met het Broodje Aap nummer, bijna zonder te lezen de container in! Heeel jammer. Een mooi glossy, net even anders, heerlijk om te lezen, een cadeautje voor mezelf, maar soms zijn de onderwerpen echt niet te volgen en dat vele bladzijdes lang, errruggg jammer....

  28. nu even eerlijk | LINDA. blog | 09/02/10 | 12:32

    [...] kregen we zoveel reacties als op het babynummer. Vooral het artikel over het leed dat bevallen heet was veelbesproken. Veel vrouwen vonden het niet [...]

  29. Anoek | 09/02/10 | 11:37

    Je zou bijna van je kinderwens afzien, na het lezen van de laatste Linda :-(

  30. Merel van Zoelen | 08/02/10 | 22:06

    Sorry, ik vind de LINDA. echt fantastisch, maar als ik een aan-uit rubriek wil zien, dan koop ik wel de break-out of de viva ofzo!

  31. Secr | 08/02/10 | 18:09

    Bij de laatste Linda zat een bon voor een week gratis Weight Watchers. Ik dacht 'leuk, ga ik doen' en gaf me op. Had bij het opgeven eigenlijk al spijt en heb me meteen weer afgemeld. Maar goed ook, want ik lees dat je na de proefperiode van een week automatisch lid wordt en er automatisch geld wordt afgeschreven. Wel een beetje jammer.

  32. Marguérite Doting-Slaap | 08/02/10 | 15:03

    Na de fantastische verhalen over de bevallingen en de Jan Lul in huis(denk dat veel vrouwen er zo een in huis zouden willen hebben!), las ik dat Ellemieke Vermolen de Mavo en Schroevers!!! heeft gedaan. Is dit de opgeschroefde versie van de bestaande schoevers opleiding soms.......

  33. Simone | 08/02/10 | 13:53

    Mijn man doet nog minder in huis dan de Jan Lul uit het artikel.......hoe moet ik hem dan noemen?!!!

  34. Marion | 08/02/10 | 12:43

    Pffffff!!!! Ik sluit me bij de laatste 2 reacties aan! De tolerantie is hier aardig ver te zoeken! Welk artikel er ook geplaatst zal worden in de LINDA. of welk tijdschrift dan ook,je kunt nooit alle doelgroepen bereiken of tevreden stellen! En ja ...natuurlijk staan er vaak artikelen die uiterst pijnlijk kunnen zijn of anderzijds niet boeiend.Dat klopt.Maar dat wil in mijn ogen nou niet direct zeggen dat het blad Kaaa uuu teee is. Integendeel....ik vind het zelfs bewonderingswaardig dat dit soort onderwerpen vaak toch op de kaart gezet worden. En mensen....oordelen over anderen is vaak makkelijker dan je verplaatsen in anderen....Dat lijkt nog een hele opgave te zijn.JAMMER!! Laat iedereen in zijn waarde!! Probeer het eens!

  35. Kim | 08/02/10 | 11:34

    Go Nelleke, gelijk heb je. Niet alles kan op jouw voorkeuren zijn toegespitst en wil je liever rechte paden bewandelen en uitgekauwde onderwerpen lezen, dan doe je het maar met de Margriet. LINDA. is niet geschikt voor tutten!

  36. Nelleke | 08/02/10 | 10:53

    Als ik zo eens de negatieve reacties lees, dan denk ik.... neem lekker een abonnement op zo'n degelijk truttenblad als de Margriet, Libelle of Kinderen, die de stap niet durven te nemen om net tegen of over het randje te gaan. LINDA is anders (en niet voor niets populair) en als je daar niet tegen kunt.... Het is nou eindelijk eens een blad dat de andere kant van de verhalen laat zien. En ook ik lees of zie soms dingen waarvan ik denk... mwah, het is mijn ding niet, maar dan blader ik verder... Als je een blad wilt wat helemaal op jezelf is toegespitst dan is het misschien handig om er zelf eentje uit te gaan geven....

  37. Tanja | 08/02/10 | 07:40

    Toch begonnen met lezen. Jan Lul heeft helemaal gelijk. En zo confronterend... als ik niet oppas wordt ik hetzelfde als zijn vrouw! Mijn vriend heeft geluk dat dit artikel in Linda. staat!

  38. Tanja | 08/02/10 | 01:22

    Moeilijkste beslissing van mijn leven genomen, behandeling met abortuspil gehad, valt Linda 66 op de deurmat. Heb deze nog steeds niet gelezen.

  39. suzanne | 07/02/10 | 22:10

    mama van een inmiddels 6 jarige gezonde prematuur. zou hem destijds niet hebben laten fotograferen op deze manier. gaat in tegen elk gevoel en zorg de eerste weken.

  40. Suzanne | 07/02/10 | 16:49

    @ Jan Lul: Misschien wil je vrouw een weekje ruilen met mijn man (type: 'Kliko, wat is dat?') wie weet gaat ze je nog waarderen! En hoef ik eens een weekje niet met dat vieze vuilnis te zeulen..

  41. Wendy | 06/02/10 | 17:53

    Er zullen toch ook wel mannen met buikpieren te vinden zijn in luier? Schocking mag maar wel mooi graag. Wat dachten jullie van Arie?

  42. Gabriëlla | 06/02/10 | 11:37

    Er zijn vrouwen die pijnloos bevallen, zonder hulp nodig te hebben van artsen. Vrouwen die lachend hun kind baren, vrouwen waarvoor de geboorte in haar geheel een vreugdevolle en liefdevolle gebeurtenis is. Hoe je bevalling verloopt heeft alles te maken met hoe je er zelf mee omgaat. Er is nog zoveel meer te ontdekken over dit onderwerp in plaats van aan te nemen dat er een goeie kans is dat je bevalling een traumatische ervaring gaat worden.

  43. Annelies Larreur | 05/02/10 | 17:58

    Jeetje, zou ik een half jaar abonnement van mijn moeder krijgen, kost het 44euro om de Linda naar Frankrijk te sturen!!! Dat is bijna twee keer de prijs van het abonnement! Jammer dan, dat doen we maar niet, buhuhu, geen Linda voor mij!

  44. Jessicaaa | 05/02/10 | 17:19

    De linda is geweldig ik ben pas 14 en het boeit me niet wie of wat ik geloof best dat bevallen zo moeilijk is maar ook wel dat het daarna fijn is dus ja , teveel kritiek is niet leuk voor zo'n blad hoor het is trouwens de LINDA. als ik abbonee mocht zijn was ik het allang geweest. het is een tegek blad en een leuk nummer . Vooral het stuk over de poppenmoeders vind ik leuk . En ik verheug me echt op de volgende linda want daar staat iets in over de majorettes enja ik ben ook een majorette Dus dat vind ik wel heel erg leuk. Linda de mol zelf is ook een groot voorbeeld voor mij dus .. Beetje aardiger voor dit blad mag wel . Langleve de Linda.. groetjes, Jessica

  45. A.s. moeder | 05/02/10 | 16:36

    @Carianne Sanders: bedankt trouwens voor je reactie, toch nog iets opbeurends!

  46. A.s. moeder | 05/02/10 | 16:33

    Jezus, koop je een keer de Linda, wordt je gelijk depressief! Verschrikkelijk deprimerende artikelen en dat als je 38 weken zwanger bent. Laat maar, ik koop geen Linda meer.

  47. Yvon | 05/02/10 | 15:03

    Fijn zeg, al dat geklaag over zwanger zijn en bevallen! Nu eens een editie over ongewenst kinderloos zijn!

  48. w. | 05/02/10 | 14:22

    Linda, stoppen met die botox! je wordt er niet mooier op!

  49. N. | 05/02/10 | 14:10

    ik ben toch lid van de LINDA? het lijkt nu op de MAMA!!!

  50. Ellen | 05/02/10 | 09:56

    Geweldig blad, maar 11 pagina's mannen in luiers, babypakjes en speentjes hadden jullie me mogen besparen, wat een walgelijk artikel zeg!

  51. moon schuurman | 04/02/10 | 19:45

    Ik vind linda heel erg leuk om te lezen.ook deze keer over baby s .We hebben zelf een dochter. DE zwangerschap verliep niet zo goed maar na veel complicaties hebben we een dochter die nu bijna 17 is. Ik heb zo veel van haar genoten,zo een leuk kind vrolijk , lief, grappig ,spontaan, apart karakter,het leukste kind van de wereld. Gemakkelijk , we gingen naar lile vlooien markt , isabel op haar rode skeelers , ze was toen 6 jaar, en geen gezeur alleen maar een vrolijke snoet, volgens mij 6 x meer de markt rond geweest dan wij. heerlijk, eet alles , nu een puber , apart maar leuk. Door haar werk ik nu met kinderen. verliefd op ons kind

  52. Marijn | 04/02/10 | 11:54

    Ben de 19e bevallen van een prachtige zoon, kan nog steeds niet zitten vanwege de hechtingen, maar who cares!!!!!! Als ik die kleine zie wil ik zo weer met 140km per uur met m'n kut over het asfalt!!!!!!!!!!!!!!!!

  53. Yvonne | 04/02/10 | 11:43

    Bedankt dat jullie me van mijn roze wolk hebben afgeduwd. Bij deze is het abonnement op Linda opgezegd

  54. Marijke Zondervan | 04/02/10 | 11:12

    Met groeiende verbazing het interview met Martijn Krabbé gelezen. Kom op man, je hebt een vrije keuze hoor. Als het je echt allemaal zo tegenstaat wat je doet zoek dan iets anders.

  55. Marjolein Snelder | 04/02/10 | 10:27

    Stom? Jaap Jongbloed van 54 die het over "mijn vriendinetje" heeft, dat is pas stom. Is ze 12 ofzo?

  56. D. Wiering | 04/02/10 | 09:26

    Sorry hoor, maar Linda verlaagt zich door artikelen van Sylvia Witteman te plaatsen. Het slaat volkomen nergens op, voegt niets toe en is zelfs niet grappig. Stomme antwoorden die je zelf ook kan bedenken als je zin hebt om onzin te praten.

  57. Monique ( 35 weken zwanger) | 03/02/10 | 15:25

    Bedankt voor de pep-talk, gelukkig weet ik uit ervaring dat bevallen geen drama hoeft te zijn.

  58. Lieselot | 03/02/10 | 14:23

    De Baby-LINDA. heb ik maar uit de handen van mijn vriend gehouden, anders wil hij helemáál geen kinderen meer... (hoezo zelf de roze wolk in standhouden??)

  59. Dominique | 03/02/10 | 10:30

    Zo'n kortzichtige reactie van Caroline over een blote oma in de Linda. Ik snap mensen niet die een tijdschrift of krant opzeggen vanwege één ding die ze niet aanstaat. Komt zo gefrustreerd over dat je je hier druk over maakt. Ik mag toch hopen dat als ik die leeftijd heb er zo fantastisch uitzie! Caroline: get a life...

  60. Jerenlie | 03/02/10 | 10:06

    Wat een klote verhaal over bevallen stond er in de laatste Linda. Sorry hoor maar voor sommige vrouwen bestaat er nu eenmaal WEL een roze wolk. 3 keer heb ik het mee mogen maken en en ook al had ik best pittige bevallingen en kwamen er ook schaar en hechtdraad aan te pas. Wat een belevenis! Ik heb genoten van mijn kraamtijd en ook al sliepen ze niet hele nachten door en paste ik na 6 maanden nog niet in mn skinnyjeans ik heb genoten van ieder moment. Jullie lijken Daphne Deckers wel met dat gezeik over hoe zwaar het allemaal.

  61. Sandra HR | 03/02/10 | 05:22

    Ik heb me zelden zó gierend in slaap gelachen door een kijkje achter de schermen van een zwangerschap/bevalling! Wat een humor, geweldig! En ja ik heb ook 2 kinders.

  62. henja kooijman | 02/02/10 | 23:11

    jan lul; serieus, je wilt nog 40 jaar doorbrengen met een vrouw waar je alleen maar strijd mee hebt, omdat je geld je meer waard is? wat zou je tegen jezelf zeggen als jij je beste vriend zou zijn?

  63. Mirella sleenhoff | 02/02/10 | 22:22

    Ik was een jonge moeder, 19 jaar... 33 jaar geleden kreeg ik een gebreide slofjes van mijn oma en met ' tientje' erin... voor een biefstukje !! Leuk om dat te lezen in LINDA !! Inmiddels ben ik een gelukkige en jonge oma van 2 kleinzonen! Een wonder! Oh Linda... je bent prachtig met je grijze haar en sralende ogen! warme groet Mirella Sleenhoff www.makeupart.nl

  64. Suzanne | 02/02/10 | 21:55

    Mijn eerste bevalling duurde ruim 48 uur, mij hoor je niet klagen. Want daar was mijn mooie zoontje. Mijn tweede bevalling duurde nog geen twee uur en daar was mijn prachtige dochter ! Af en toe hoor je alleen maar bevallingen en vergeet men dat je er een prachtig kindje voor je hebt liggen. Ik ben blij dat ik ben bevallen van 2 prachtige kids !

  65. Clementine | 02/02/10 | 19:14

    Wanneer mag ik met mijn 2 boys ook zo'n gave fotoshoot laten maken?

  66. Carianne Sanders | 02/02/10 | 17:30

    ps. ik ben 7 december in 4 uur zonder 'kleerscheuren' bevallen van een geweldig lieve, zoete dochter, heb me 9 maanden geweldig gevoeld, ben slechts 10 kilo aangekomen, waarvan er 4 dagen na de bevalling alweer 7 verdwenen waren.... Roze wolk: volledig roze hemel voor mij en mijn man (nog steeds!) Snap dat veel in het babynummer met een knipoog bedoeld is, maar hoop dat jullie iets van dit, of mijn andere quote mee kunnen geven in het volgende Linda. nummer, als hart onder de riem voor al die aanstaande moeders die dit nog mee MOGEN maken. Ik kan niet wachten tot de volgende -x-. Groet van een zeer gelukkig kersverse moeder

  67. Carianne Sanders | 02/02/10 | 17:21

    Wat een negatief artikel van die 23 hechtingen. Een voorspoedige zwangerschap én relaxte bevalling én een geweldige kraamtijd; het is allemaal wél mogelijk!

  68. Vera | 02/02/10 | 16:15

    Dit nummer is totaal niet motiverend om aan kinderen te beginnen: en dan ben je nog maar 16!

  69. Angelique Plat | 02/02/10 | 14:47

    Ik vind de LINDA altijd fantastisch, deze heb ik toch maar verstopt voor mijn dochters(12, 19 en 21) anders word ik nooit oma. Ik heb trouwens drie hele makkelijke bevallingen gehad, op z'n haags gezegd poepe zondah douwe!

  70. caroline | 02/02/10 | 13:44

    een blote oma in Mijn Linda. Linda., je was een van mijn maandelijkse uitkijkpuntjes, nu zeg ik mijn abonnement op.

  71. karin | 01/02/10 | 23:39

    Misschien hadden deze mopperende, zenuwachtige mevrouwen beter 10 jaar eerder kunnen bevallen?

  72. Mascha | 01/02/10 | 22:39

    Mag hopen dat er na de prachtige foto's en verhalen over prematuurtjes in jullie blad het besef bij mensen groeit dat een vroeggeboorte echt heel heftig is!

  73. Nienke | 01/02/10 | 19:22

    Tja dan lees je alles over bevallingen en dan ben je pas 16

  74. Nicole | 01/02/10 | 19:18

    De nieuwe Aan - Uit rubriek? dat is pas STOM!!

  75. Anne-Marie Stol | 01/02/10 | 17:37

    Na Viva, Vrouw, ... ook in de Linda een Aan en Uit-de-kleren- rubriek. Niet erg origineel en al helemaal niet prettig om naar te kijken (sorry mevrouw). Doe dan maar een blote kerel, alhoewel....

  76. gabrielle duijkers | 01/02/10 | 17:20

    Schattig hoor, die kinderen (heb er zelf 3) maar als ik een fooitje krijg voor de kinderwagen neem ik het niet aan!!!

  77. Joanne Smitz | 01/02/10 | 15:36

    Tijdens de wintersport het De Mol / ik hou van Holland namen raden spel gespeeld , ieder 10 namen verzonnen en in een grote bak gegooid en graaien maar en raden maar. Toch in de Linda de uitleg over het spel niet goed gelezen of het lag aan de apres ski want na de eerste korte omschrijving schreeuwde de eigenaar van het kaartje al de naam. Wel n hilarisch avond gehad en tranen met tuiten gelachen.

  78. Thea de Roo | 01/02/10 | 15:15

    Wat stom dat Jaap Jongbloed zijn vriendin Vriendinnetje noemt, is ze 16 ofzo.

  79. suzanne crooy kristensen | 01/02/10 | 15:12

    na LINDA.65 waarin je niet je eigen leeftijd mag zijn, nu LINDA 66. waar de klaagzang van bevallende schuurkutten (?) centraal staat. Dames, zullen we er alsjeblieft geen drama van maken. Voorspoedige zwangerschappen zijn OOK mogelijk, en een bevalling hoort er nu eenmaal bij. LAng zijn we gekomen sinds de tijden dat verdoving, keizersnede e.a NIET tot de mogelijkheden behoorden. Een soort misplaatste penisnijd als je het mij vraagt. En dat brengt mij tot Jan Lul. Jan Lul, ik ben het helemaal met je vrouw eens. Wat ben JIJ een JAN LUL. Is het je wel eens in je hoofd opgekomen haar eens te vragen waar ZIJ zin in heeft? Zou het mogelijk zijn dat ze WEL zin zou hebben in meer te werken, als ze ook werkelijk het gevoel zou hebben dat de boel niet zou verslonzen zonder haar? 10 tegen 1 wil zij ook liever schaterlachend van achter over de keukentafel genomen worden. Maar dat kan niet he. Jan Lul moet aandacht. Bah. Bah. Bah. (ben overigens 37 weken zwanger. heb nog steeds geen idee wat ochtendmisselijkheid inhoudt. bevalling? overleven we ook wel weer).

  80. Jolanda Nijhuis | 01/02/10 | 14:43

    Ik vind Arie prachtig om naar te kijken, maar dat gebed hoeft van mij niet.

  81. Jolanda Nijhuis | 01/02/10 | 14:42

    Roze wolk? Nee. Maar 3x een bevalling van een uur zonder noemenswaardige pijn en drie prachtige kinderen is toch ook mogelijk!

  82. Bas de Munck. | 01/02/10 | 13:05

    God oh God oh God, wat hebben de nieuwe moeders het allemaal zwaar zeg!!! Gelukkig houden ze de ellende van het bevallen niet langer meer voor hen zelf, maar waarschuwen deze krachtige vrouwen open en bloot de volgende generatie moeders dat het allemaal verschrikkelijk is. Hoe haalde onze moeders het in hun hoofd om zulk vreselijk 'n geheim te houden? Inknippen! Uitscheuren! Hechtingen! Om nog maar te zwijgen over de kraamvisite! Onmenselijk!!! En alle moeders van vandaag maar denken dat 'n babyhoofdje zonder enig probleem en/of moeite door 'n vagina kan. Waarom heeft niemand ze dit ooit verteld? Als ze dat toch eens hadden geweten... Dan waren jullie er alsnog aan begonnen, toch? Nou dan... Bouw lekker 'n klaagmuurtje om je heen, maar laat mij met rust!

  83. Marijke | 01/02/10 | 11:43

    Jan Lul, had je de energie van het doen van je verhaal niet beter kunnen steken in het regelen van een scheiding?

  84. Willemijn | 01/02/10 | 09:49

    Inderdaad, ik kan het niet laten om ook even te reageren. Wat een oeverloos gezeik van die moeder, geef mij je hechtingen maar! Gelukkig zijn we onvruchtbaar,... En een liedje voor haar: Als je moe bent Als je oud bent Als je rillerig en miezerig en koud bent Als je man weer met een juffrouw op de Pier zit Als de echtelijke liefde je tot hier zit Als je schoonfamilie vraagt om ondersteuning Als je vader zich weer vasthoudt aan de leuning Als er sneeuw is, als er mist is Als ‘t ijzelt en je minnaar een sadist is Als dat allemaal je lot is En je vraagt of er een God is Sla dan woedend met de deuren Ga je cocktaildress verscheuren Maar niet zeuren Huil in je bed, bijt in je laken Vloek tegen iedereen, schreeuw van de daken Maar zeur niet, zeur niet, zeur niet Trap om je heen, wees nooit een dame En gooi ‘t theeservies dwars door de ramen Maar zeur niet, zeur niet, zeur niet Neem een grote schaar en knip in het velour Scheld de vrouw van de notaris uit voor hoer Doe dat allemaal Maak een groot schandaal Maar zeur niet, zeur niet, zeur niet Als je down bent Als je ziek bent Als je kromgetrokken van de reumatiek bent Als de regen door ‘t dak lekt, op de grond En je zeven kinders hebben rooie hond En geen stukje eten in de frigidaire En de muizen vallen morsdood in de serre Als je auto op een paal botst Als de kat weer op de mat van ‘t portaal kotst Als je arm bent als een kerkmuis Moet gaan dweilen in een werkhuis Ja, dat alles kan gebeuren Zelfs in technicolorkleuren Maar niet zeuren Spring in de gracht of knip je haar af Duw ouwe dametjes van ‘t trottoir af Maar zeur niet, zeur niet, zeur niet Ga lekker drinken, ga lekker gokken Schiet je revolver leeg op Corry Brokken Maar zeur niet, zeur niet, zeur niet Ga naar ‘t postkantoor en spuug door het loket Krijg een hartaanval of ga desnoods naar bed Met de kardinaal Doe dat allemaal Maar zeur niet, zeur niet, zeur niet Ransel je kind, knijp je parkietje Breek in bij Kok en roep: “U bent een mietje” Maar zeur niet, zeur niet, zeur niet Ga naar Parijs, ga in ‘t leven Ga een verhouding aan met Van ‘t Reve Maar zeur niet, zeur niet, zeur niet Tjongejongejonge wat een toon Tjongejongejonge niet gewoon Doe dat allemaal Met een kannibaal Maar zeur niet, zeur niet, zeur niet, zeur niet, zeur niet, zeur niet, zeur niet, zeur niet

  85. Nicole | 01/02/10 | 06:36

    Die mannen met afwijkingen....past toch niet in jouw blad Linda. Er zijn genoeg media items om dit soort aandacht aan te besteden. Té triest dat jullie aan zulke mensen met zulke afwijkingen jullie pagina's moeten spenderen. Even voor de duidelijkheid:ík ben vrij opgevoed, en vind dat iedereen een mening mag hebben. Maar als ik provocerende zaken onder ogen wil krijgen, koop ik (een) ander(e) blad(en) die erom bekend staat/staan. Come on girl!

  86. Ria | 31/01/10 | 22:25

    Vanwege het kopje 'Baby bedankt' op de cover van Linda nr. 66 heb ik dit blad gekocht. Maar ook omdat ik net oma geworden ben van mijn eerste kleinkind. Ik viel namelijk al direct over het negatieve die van het kopje afstraalde; alsof de baby iets kan doen aan het inknippen en uitzakken. Daar kan en mag je een baby niet de schuld van geven. Zoiets is vast goed voor een later jeugdtrauma! Het kopje verwees vervolgens naar het artikel '23 hechtingen' wat ik met verbazing heb gelezen. Als je, zoals Nathalie de Graaf, zo bent gaan denken over de 'roze wolk', omdat je je op het verkeerde been gezet voelt vanwege de niet vertelde en toch veel voorkomende zwangerschapsongemakken, dan heb je de 'roze wolk' gevoelens niet ondervonden en dus niet begrepen en ben je het in mijn ogen, niet eens waard moeder te worden. Je kunt namelijk alleen maar op die 'roze wolk' zitten als je moeder WILT worden! En dan alleen nog moeder 'willen worden' met hart en ziel en niet met je verstand omdat het moet als een soort statussymbool! Gevoelens kun je niet afdwingen door een kind te 'nemen' en juist die gevoelens heb je nodig voor die 'roze wolk'. Mijn schoondochter (o jee, ik ben niet alleen oma geworden, maar ook nog eens een goed bedoelde adviezen gevende schoonouder) zat al heel snel op die 'roze wolk' want zij wilde dolgraag een kindje en heeft een zwangerschap uit het boekje mogen beleven, alleen de afloop was wat minder. De geplande thuisbevalling werd een ziekenhuisopname vanwege te zwakke persweeën en omdat er van inknippen geen sprake meer kon zijn scheurde mijn schoondochter behoorlijk uit en verloor meer bloed dan normaal. Hoeveel hechtingen er nodig waren om de rafels weer bijeen te krijgen weet ik niet, maar 't waren er meer dan 23! De gynaecoloog is zo lang bezig geweest dat er gedacht werd aan een secuur borduurwerkje. Voor mijn schoondochter heb ik heel veel bewondering, zij heeft geen kik gegeven en ik heb haar niet horen zeuren over de hechtingen. Even dreigde zij ook van het roze gevaarte af te vallen, maar alleen al bij het zien van de wolk van een zoon klaarde haar gezichtje intens gelukkig op en krabbelde zij haastig terug op haar wolk! In de vele reacties die op dit artikel volgden heb ik gelukkig ook kunnen lezen dat ook de vrouwen die op de roze wolk hebben gezeten het lef hebben te willen toegeven dat het inderdaad niet allemaal rozengeur en maneschijn is en dat het minder leuke er allemaal bij hoort. En dat het, niet in de laatste plaats, het allemaal waard was en is. Met het gezegde 'geniet van je kraamtijd' wordt bedoelt dat je je eens lekker moet laten verwennen, in de eerste plaats door manlief, want dat heb je verdient na een (zware) bevalling. Tja en dat dat verwennen nu eens iets anders moet zijn dan een heftige vrijpartij, een cafébezoek of uit je dak gaan in de disco, mag duidelijk zijn. Als je daarop zit te wachten omdat dat de belangrijke dingen uit jouw leven zijn, dan moet je zeker geen kindje 'nemen'. Gelukkig heb ik de laatste tijd een aantal jonge vaders, net na de bevalling horen zeggen dat zij bewondering hebben voor hun vrouw. Dus Jacco Vonk, ga nu zelf eens met 140 km met je geslachtsdelen over het asfalt, dan weet je hoe het voelt en houd je misschien op met lachen om deze 'grappige' opmerking van Claudia de Breij uit haar boek 'Krijg tieten'. De redactie van LINDA zou ik op het hart willen drukken de lange reactie van Mira aandachtig te lezen en het te honoreren met een, in één van de volgende Linda's, artikel over ongewilde kinderloosheid. Vrouwen als Mira willen juist een 'roze wolk' maar zitten op een wel heel donker grijze. Mira en alle andere ongewild kinderloze vrouwen wens ik heel veel sterkte en hoop oprecht dat zij ooit op die roze wolk terecht komen! Als laatste wil ik nog even kwijt dat ik LINDA (het blad) qua vormgeving erg mooi vind en dat ik Linda de Mol bewonder voor alles wat zij zegt, doet en nu ook schrijft in Editorial Linda.

  87. Jolanda van der Stel | 31/01/10 | 22:14

    Vanaf nummer 1 nog geen noodzaak gevoeld om te reageren. Maar na het lezen van het verhaal van Jan Lul denk ik maar 1 ding ....... je bent alleen een Jan Lul omdat je nog bij deze vrouw bent. Wat een voorbeeld voor je eigen kinderen. Die leren in jullie gezin al heel vroeg hoe zij hun toekomstige echtgenoot moeten noemen. Maar laat ik het vooral niet te zwart wit neerzetten. Jan, ik zou zeggen ... ga een avondje poolen met je vrienden. Het geluk in je leven heb je voor een groot deel in eigen hand.

  88. Nathalie | 31/01/10 | 18:41

    Linda, je timing is perfect: de dag na mijn bevalling kwam het eerste nummer van mijn abonnement binnen met als thema Baby's!

  89. Mignonne | 31/01/10 | 17:22

    Martijn,het is logisch dat je rond je veertigste gaat nadenken over je leven, maar behoudt alsjeblieft je leuke droge humor !

  90. Eline | 31/01/10 | 16:25

    Met tranen in mijn ogen heb ik het artikel 'Roze wolk' gelezen. Eindelijk erkenning. Om je bed te liggen met pijnlijke tieten, zes hechtingen, een krijsende baby en een gekneusd stuitje en dan vervolgens kaartjes te krijgen met: "Geniet van je kraamtijd". Bedankt, ik heb heerlijk genoten.

  91. Marie-Louise | 31/01/10 | 13:36

    Elf !! pagina's mannen met een wel hele trieste afwijking. Wat hangt ons nog meer boven het hoofd? Kom op Linda.! You can do better!!!

  92. Liza | 30/01/10 | 12:07

    Baby Bedankt: Geweldig. Ik hoef geen kiinderen meer.

  93. Debby | 30/01/10 | 11:12

    www.babyfotografievermeer.nl was DE SITE geweest voor MOOIE SITE in het nr Oh Baby. Puur Hollandse baby's

  94. Lotte Vonk | 29/01/10 | 19:20

    een onwijs leuke uitgave, maar stiekem vind ik Martijn Krabbé een homo, hij is echt een vaag persoon. Verder echt een onwijs leuk onderwerp enzo!

  95. marlies | 29/01/10 | 13:08

    jammer dat er zo'n negatief verhaal over zwangerschap en bevalling instond. Ik herken er niets in. Toch ben ik 3x zelf bevallen (en heus niet gemakkelijk) en heb al veel bevallingen begeleidt. Het is een karwei, geen drama.

  96. Wil | 29/01/10 | 12:48

    Het wachten op de nieuwe Linda duurt al net zo lang als mijn maandsalaris.

  97. Vanessa | 29/01/10 | 11:40

    Een vibrator bij een Linda.abonnement? Dat zou mooi passen in het pleidooi voor de terugkeer van sex-met-een-knipoog in de Linda. :) Eerst exit Bart met zijn speeltjes, nu exit Corine Koole met verhalen over het sexleven van lezeressen; het wordt toch geen Libelle hier? ;)

  98. Ingrid | 29/01/10 | 11:01

    Had Marit pijn, was ze boos of verdrietig?

  99. kim willemsen | 29/01/10 | 10:29

    Oh en ik weet waar ik het over heb, want ook mijn moeder is overleden op 40-jarige leeftijd. Twee dingen die niet met elkaar te vergelijken zijn, maar ik zal mezelf de moeite besparen om het aan je uit te leggen aangezien kortzichtigheid jouw grootste goed is. Kim

  100. kim willemsen | 29/01/10 | 10:23

    Zo Moontje die is in my face!!! Heb je zelf kinderen? Ik hoop het voor je meid. Dat jij nooit de reactie hoeft te krijgen: "You can't have it all." Ik weet dat je doelt op hetgeen er in een blad, in dit geval de Linda wordt gepubliceerd, maar ik trek hem even verder door. Bedankt, weer een geweldige ervaring op mijn lijstje van missers! Kim

  101. Ans | 28/01/10 | 21:55

    schat, een mooie lekkere vibrator kun je toch ook makkelijk zelf kopen? Gewoon een abonnement nemen op LINDA. Gun jezelf dat maandelijks cadeau. Doe je toch gewoon de korting? Ik geniet nog elke maand van de plof op de mat.

  102. Alice | 28/01/10 | 17:48

    Ik wacht al maanden tot Linda. weer een vibrator cadeau doet bij een abonnement! Een tas koop ik zelf wel, en de DVD Gooische vrouwen ook!! Wanneer komt jullie succes-geschenk weer terug??

  103. Inge | 28/01/10 | 16:12

    Cupcakes...? eh ik zie toch echt borsten! ;)

  104. Angèle | 28/01/10 | 15:24

    EINDELIJK! LINDA in de bus. Na jaren sporadisch lees-plezier, ik woon sinds 20 jaren in Zwitserland en kom maar een-twee keer per jaar naar Nederland, heb ik nu eindelijk een hèlemaal, echt eigen abonement. Heeft mijn schat georganiseerd. Hij heeft zich, als zwitser, door de nederlandse aanwijzingen geploegd en mijn LINDA als kerstkado georganiseerd. Zo heb ik elke maand een beetje kerst! Ik vertaal regelmatig hele artikels in het duits, omdat ik ze zo geweldig vind en persé wil delen. Heerlijk herkenbaar ook, die roze wolk! Het wordt tijd, dat wij, toch oh zo geemancipeerde vrouwen, eens durfen te zeggen hoe het werkelijk was!

  105. Gwendolyn | 28/01/10 | 15:15

    Waarom laten we elkaar allemaal niet wat meer in zijn/haar waarde? Ieder haar eigen bevalling/kraam- en baby tijd zou ik zeggen. Als mensen er behoefte hebben om het op deze manier te uiten is dat hun goed recht. Ik heb zelf 1 traumatische bevalling gehad en twee relatief makkelijke. Voor mij is het vooral de liefde en het wonder wat het meeste indruk heeft gemaakt. Maar dat kan voor een ander weer heel anders zijn. Verder vind ik ook dat ieder zijn eigen hobby's en fetish mag hebben zolang je er een ander maar niet mee tot last bent. En Linda? Een fantastisch blad!

  106. Mariska | 28/01/10 | 14:02

    Ik heb al vaker overwogen te reageren, gewoon al over het feit dat er in geen enkele linda met (bijna) geen woord wordt gerept over ongewenste kinderloosheid (artikel over herhaalde miskramen uitgezonderd). Mn zus ' waarschuwde' me al voor de baby-uitgave. Ik sluit me aan bij een eerdere reactie, na 15 keer een mislukte terugplaatsing van een embryo gehad te hebben door div icsi-behandelingen, is dit ff doorbijten. Natuurlijk, lees m niet zou je zeggen. Goed plan. Maar wat ik gewoon even aan de orde wil stellen is dat deze groep òòk bestaat, waar helaas een enorm taboe op rust. Zouden jullie niet eens wat meer aandacht kunnen besteden aan ongewenste kinderloosheid? Om dit taboe een klein beetje te helpen doorbreken? Het treft namelijk genoeg mensen! bvd!

  107. Dominique | 28/01/10 | 08:45

    Stom: een man van 54 met een 'vriendinnetje', brrrr....

  108. Angela | 27/01/10 | 21:26

    Ik kreeg negatieve verhalen te horen rondom zwangerschapskwaaltjes, bevalling en die tijd erna.Nu ik mijn twee-jarig zoontje zie, betrap ik mezelf erop dat ik nog steeds op die suikerspin-roze wolk zit.Vind het helemaal geweldig!

  109. eva Van Gemd - Landmeter | 27/01/10 | 21:15

    Ik hoop dat deze maand snel voorbij is en de nieuwe linda op de mat ligt. Deze heb ik in een hoek weggesmeten, te confronterend al dat babygedoe...............

  110. Monique | 27/01/10 | 20:29

    Geweldig deze Linda. Die roze wolk daar ben ik 15 jaar geleden al afgestort tijdens de zwangerschap van de eerste. Persoonlijk draaide ik mijn hand dan weer niet om voor een bevalling en dat is dus mazzel lees ik. Tja en dan die babyperiode, hmmmm laten we het daar maar even niet over hebben. Maar goed, ik heb het mijzelf drie keer aangedaan en ben nu nog aan het bijkomen. En manlief rolde bijna van de bank van het lachen tijdens het lezen van het "Jan Lul" verhaal. Mag hopen dat hij het niet al te herkenbaar vond.

  111. Moontje | 27/01/10 | 20:07

    Jammer om te lezen dat er altijd mensen zijn die zich achtergesteld voelen als er een bepaald onderwerp aan de kaak wordt gesteld in Linda. Geen enkel onderwerp is op iedereen van toepassing. Sommigen kunnen geen kinderen krijgen, dat is heel spijtig maar daar kan Linda niets aan doen. Mijn moeder is op jonge leeftijd overleden en ik mis haar nog iedere dag, maar daarom vond ik een tijd geleden de Linda over moeders en dochters nog wel leuk. You can't have it all.......helaas....

  112. kelly | 27/01/10 | 18:59

    Ik lees altijd de Linda, laatst zat ik aan tafel te lachen om het artikel en mij vriend vond dit heel irritant!! hahah kan mij het schelen,, ik heb ook weer even m'n leeshalfuurtje!! Laat me met rust mannen!

  113. isis | 27/01/10 | 18:01

    Jammer dat in de hele Linda 'Oh Baby' geen woord wordt gerept over ongewilde kinderloosheid, onvruchtbaarheid, ICSI, IVF, IUI of over pleegkinderen, adoptiekinderen, donorkinderen. Deze editie sla ik even over..

  114. Simone Boneschansker | 27/01/10 | 15:36

    Wat een vermoeiend interview met Martijn Krabbé. Man, stop de verzuring: verkoop je huis, zet je vrouw aan het werk en ga asjeblieft weer dingen doen die je echt leuk vindt (en ik weer leuk vind om naar te kijken).

  115. marian | 27/01/10 | 14:41

    ja hoor daar ligt die weer zoals de laatste tijd wel vaker gebeurd is roept het tijdschrift me iedere keer opnieuw vanuit het rek in de supermarkt, yoehoe hier lig ik!! Natuurlijk kon ik hem deze week ook weer niet laten liggen zeker niet met deze cover , hoe denkt bekend nedeland over baby's/kinderen, miijn man kijkt mee en begint ook te lezen best een leuk blad,zegt hij totdat hij het stukje van kim lian leest en mijn schoen vallen dan ook bijna uit,, kim vertelt dat ze wel erg blij is dat het kind op haar man lijkt zo is het maar bewezen dat het niet van een ander is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nou ja vertelt dit iets over ouderschap of over relatie's ?? het stuk blijft me in mijn hoofd hangen

  116. Lisette | 27/01/10 | 13:39

    Nu hoef ik dus echt geen kinderen meer...!

  117. Sarah | 27/01/10 | 12:28

    Reactiesenzo: Fantastisch om te lezen dat LINDA zowel positieve als negatieve reacties plaatst in het blad. Geweldig hoe lezers hun ongezouten mening uiten. Dat is pas humor.

  118. M | 27/01/10 | 10:06

    @Mira en Marloes (ongewenst niet zwanger) wat een herkenning. Heel veel sterkte; ik deel jullie mening/verhaal. Na 6 IVF pogingen blijft het een bizarre uitputtingsslag om een hele Linda vol hormonen door te worstelen..

  119. Marloes | 26/01/10 | 21:28

    Beste Annemiek, ik kan je geruststellen het valt allemaal erg mee. Ik heb op en top genoten van het zwanger zijn. De bevalling ging volgens het boekje. Heb geen gym of wat dan ook gehad. Natuurlijk is het niet pijnloos zo,n bevalling maar goed vol te houden je moet wel. Ik had maar 1 hechting. En natuurlijk zijn er ook vrouwen die het lastiger hebben we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde. Succes!

  120. Anne | 26/01/10 | 21:14

    Linda, waarom wil je altijd de slankste zijn op de cover? Dat heb jij toch helemaal niet nodig?!

  121. Nicol | 26/01/10 | 21:02

    STOM als ik een maand later een abonnement had genomem, kreeg ik de hele serie Gooische Vrouwen op DVD. Nu zit ik opscheept met een levensgrote tas.

  122. Annemieke van Ham | 26/01/10 | 20:31

    Ik ben 17 weken zwanger voor de eerste keer. Laat mij alsjeblieft in de waan van de roze wolk, ik hoef niet te weten dat een bevalling 85 uur kan duren, dat je poept tijdens je bevalling, 23 hechtingen, dat je bijna dood kan gaan echt Linda waren jouw bevallingen ook zo erg?

  123. Paula | 26/01/10 | 19:41

    Toen ik de 1e x zwanger was hoorde ik alleen maar positieve verhalen over bevallen, kinderen krijgen en verzorgen. Maar wat vond ik het zwaar en moeillijk. En wat was het een enorme tegenvaller dat mijn dochter meteen bij me is weggehaald omdat het niet goed met haar ging. Ik zag haar pas een uur later en toen ging het gelukkig weer goed met haar. Het heeft me alleen meer dan 1 jaar gekost om te realiseren en te voelen dat ze echt mijn dochter was. Bij mijn 2e dochter kreeg ik een flinke postnatale depressie en ik begin er nu langzaam uit te komen. Ik heb heel lang gedacht dat ik een slechte moeder was omdat ik geen roze wolk gevoel had. Ik dacht dat ik gek werd en dat mensen me gek vonden. En maar huilen de hele dag. Ik ben nu bijna 2 jaar verder en ik begin nu langzaam te beseffen dat ik een hele goede moeder ben, maar dat er geen roze wolk bestaat, maar er zijn wel roze momenten!

  124. Puck | 26/01/10 | 16:54

    linda, als je ooit stopt met op de covers staan vraag sheryl dan.

  125. trudy | 26/01/10 | 16:49

    wat een geweldig nummer. ik vond het artikel over de roze wolk echt zo herkenbaar. vol humor geschreven zodat ik me tranen heb gelachen. ik roep al jaren dat die roze wokk niet bestaat maar wordt er altijd met een schuin ook op aangekeken. heb het echter toch aan mijn dochter meegegeven en nu zij zelf moeder is weet ze wat ze kan verwachten. toch begint ze er zo weer aan. het houdt ons niet tegen om een spruit voort te brengen maar het is wel goed als de realitiet in deze de boventoon gaat voeren. weg roze wolk. kan het ook niet tegenvallen,. de momenten van een pasgewassen baby tegen je aan vergoeden alles!!!!

  126. Marloes | 26/01/10 | 16:41

    Heb het verhaal niet eens gelezen van Claudia, het sprak me ook totaal niet aan. Die losse stukjes erbij zeiden al genoeg. Je zou het luchtig en gescherend kunnen zien, maar ik denk dat heel veel vrouwen toch anders denken. Ben een nuchter persoon en kan tegen veel verhalen. Maar het slaat gewoon nergens op. Maar goed er zijn ergere dingen.

  127. ada | 26/01/10 | 16:35

    Wat een negatieve reacties lees ik. Waarom moet het altijd zo vraag ik me werkelijk af. Ten eerste is het de eerste keer dat ik de Linda heb gekocht en gelezen en dat vanwege dat er een paar dames in staan die poppen verzamelen en maken en ik heel graag het resultaat wilde zien. Wat is er mis met mensen die zich daar heel goed in kunnen vinden? moeten we overal een mening over hebben? En dan zo negatief. Mijn positieve mening hierover is dat het erg leuk is en ze geweldig bezig zijn. En dan meteen vallen over het woord poppenmoeder, als je 5 bent mag je wel een poppenmoedertje zijn en glimlachen we erom. Trouwens ik ken niemand die zich poppenmoeder noemt dus dat zal de vrijheid van de redacteur wel geweest zijn. Het blad Linda was voor mij een complete verrassing, veel lees plezier. Ik hoop nog veel positiefs hier te lezen want dat is veel leuker. Poppenverzamelaars , ga vooral door en hopelijk hebben jullie een brede gladde rug.

  128. Susan | 26/01/10 | 15:53

    Wat een vreselijk non-artikel over bevallen etc. en waar ik al bang voor was gebeurde ook, Claudia de Breij werd geciteerd. Die De Breij met haar totaal respectloze woordkeus. Dat gejank over de pijn etc. Suck it up! Ik ben zelf de 1e 4 maanden ziek geweest van hyperemesis, kreeg daarna Lyme, daarna darmontsteking, heb dus praktisch 9 maanden alleen maar ziekenhuis gezien. Toen een vacuumverlossing met totaalruptuur omdat ik na 2,5 uur persen nog geen baby zag. Maar geklaagd heb ik nooit. Het wonder, vreugde en liefde was altijd dominant. Hier is werkelijk niets van te merken bij De Breij en in het artikel. Echt zielig gewoon. Voor de rest was Linda. weer top!

  129. Ester | 26/01/10 | 15:49

    Als moeder van vier kinderen waarvan de oudste direct na de bevalling ziek in de couveuse belandde, is het artikel KINDJE TOCH heel herkenbaar en aangrijpend. Maar bij mij kwam wel accuut de vraag naar boven: hoe gaat het nu met deze kindjes? Want ondanks een slechte start is de ontwikkeling daarna toch het belangrijkste.

  130. margo | 26/01/10 | 15:07

    Dát is nou precies de reden, waarom ik niet naar de zwangerschapsgym ben geweest! Dat hele negatieve!! Dat nare geklets over een bevalling!! Niet zwanger willen worden omdat ik schrik had!! ! Toen ik eenmaal dacht, nu wil ik zwanger worden, lukte t ook meteen. 3 Kinderen, 3 keer zwangerschapsyoga. Geen nare bevallingen, 3 supersnelle bevallingen, de langste duurde 6 uur, omdat er een ritje ziekenhuis tussen zat. Maar geen toestanden, zoals ik jullie verhaal! . Gewoon: blijf in het nu, denk niet vooruit! Nummer 3 was er in 3 uur! Hoezo trauma, eerder een oergevoel!! Natuurlijk blijven er altijd van dit soort verhalen, maar ik vind dan, dat je ook de andere kant moet laten horen!!

  131. wil | 26/01/10 | 15:06

    Dus poppen maken kan niet ,wat te denken over treinen een heel dorp maken en dan zo n trein doelloos in het rond te laten rijden. Of een race baan?Je mag dus wel je hele huis vol zetten met pluche dieren? Maar poppen is belachelijk? Ja de foto s zijn inderdaad niet mooi,maar de hobby op zich is geweldig,om van een ongekleurde pop, zoiets echt te maken,is een kunst op zich. Ieder zn hobby,ik vind het zalig om ermee bezig te zijn. Wil.

  132. Annet | 26/01/10 | 14:25

    Fantastische LINDA weer. Heb 3 kinderen, ben er dolblij mee en houd zielsveel van ze, zou ze absoluut niet willen missen, maar wat is het fijn een goede oppas te hebben en zelf flink de beest uit te hangen in de kroeg! Dat waardeer je nog meer als je kinderen hebt.

  133. clara van beeck calkoen | 26/01/10 | 14:25

    het is wel van deze tijd, waarin je per omgaande dingen kunt bestellen, zonder er te veel moeite voor te doen. Een baby krijgen is een beetje anders, en laten we wel wezen, het is misschien wel het meest ingenieuze proces van het lichaam, om daarna iets nog mooiers te krijgen. Dames, we zijn toch geen watjes? Clarabella

  134. erica | 26/01/10 | 14:20

    Wat een vreselijke enge en bizarre hobby!! "Poppenmoeders" nou, geef mij de babyborn van mijn dochter maar, die kan tenminste in de zandbak spelen!

  135. Laura | 26/01/10 | 14:11

    Kijk elke week weer uit naar Linda, maar de volwassen mannen in babypakjes.... Als ik dit soort reportages wil zien en lezen koop ik wel een Panorama!

  136. Asha Viguurs | 26/01/10 | 13:54

    Werd vannacht achtervolgt met een hakbijl door die hanging-basket baby. Mammaaaaa!!!!!

  137. jeanette | 26/01/10 | 13:33

    hoezo sandra.?? ben je niet in de war? dat is namelijk een spiegel waar je inkijk vrees ik!!

  138. jeanette | 26/01/10 | 13:20

    die anita vind ons zielig?? wij poppenmoeders!!! ik weet niet wie er zieliger is nu..bah vrouwen he? ga je tuintje wieden zou ik zeggen...

  139. Ester | 26/01/10 | 12:53

    Leuk die aanbieding van Koh nagellak via jullie site. Alleen jammer dat je 10 euro verzendkosten moet betalen voor 2 flesjes nagellak

  140. Henny Smeenk-Smale | 26/01/10 | 12:25

    Het interview met Martijn Krabbé was nergens beter op zijn plaats dan uitgerekend in de baby-LINDA. Mijn hemel, wat verbeeldt die "man" zich eigenlijk?

  141. Tanja. | 26/01/10 | 12:16

    Het kan ook echt gaan volgens het boekje, zelfs 3x. Heerlijke zwangerschappen, supersnelle bevallingen( waarvan 1 stuitligging), genoten van de kraamdagen. Kan AAN/UIT niet gewoon exclusief een VIVA-item zijn. Vreselijk om dit in Linda. te zien.

  142. Miranda van de Wijngaard | 26/01/10 | 11:33

    Wat een verschrikkelijk mens zeg die vrouw van Jan Lul, ze moet zich doodschamen. Heb zelf ook een hardwerkende man en ik werk ook meer dan 32 uur per week en 2 pubers + hond, maar we doen alles samen en dat gaat prima. Zal nooit zoiets durven zeggen over mn lief.

  143. Franny | 26/01/10 | 11:14

    Anita Hoog heeft natuurlijk van die baby-poppen i.p.v. echte, zodat ze haar zelfgedraaide sigaretten in dezelfde ruimte kan roken ;-)

  144. M. | 26/01/10 | 11:09

    Ten eerste: zet haar aan de kant, Jan! Het is toch de bedoeling van het leven, dat je (in ieder geval regelmatig) gelukkig bent? Tuurlijk is niemand ALTIJD gelukkig, maar als je vrouw je het leven zuur maakt..... Ik weet ook dat aan alle verhalen twee kanten zitten, maar jij ervaart het op deze manier... Ten tweede: mijn vriend heeft een ex-vrouw die per se kinderen wilde, toen dat niet op de natuurlijke manier lukte, moest en zou het via IVF, en nu heeft ze ze, en je raadt het al: ze is ze liever kwijt dan rijk! Doet alles om de kinderen zoveel mogelijk naar haar ex te sturen (terwijl het hartstikke leuke kinderen zijn), dat terwijl hij ze al 60 % van de tijd "heeft". Gelukkig is mijn vriend een hele lieve vader, die wél graag voor zijn kinderen zorgt, en hem niets teveel is. Ik vind het ook prima dat de kinderen er zijn, vind het zo zielig dat hun moeder het grotendeels af laat weten! (Heb zelf ook een dochter trouwens, dus ik weet wat moederliefde is) Dat wilde ik even kwijt! Linda. is echt het leukste blad dat ik me maar kan wensen!

  145. Petra Blaauboer | 26/01/10 | 10:39

    Wat is er mis met een Hema trui, Marit, je bent net zo dom als Solange als je daarin meegaat, je loopt alleen daarnaast ook nog eens naast je Paul Smith schoenen! Marit een benijdenswaardige vrouw? Zo iemand beijd ik absoluut niet, heb alleen medelijden met haar. Net als met de vrouw van Jan Lul, wat een zielig geval, Jan, dumpen die vrouw, zo snel mogelijk, liever arm maar vrij dan te leven met zo'n verwend kreng, kan ze lekker haar eigen boontjes doppen, kijken of ze dan nog zo'n grote mond heeft.

  146. Mira | 26/01/10 | 08:37

    Als gebruikelijk keek ik weer uit naar de komst van de Linda. Achteraf gezien had ik me beter moeten voorbereiden en mijn voorpret moeten beteugelen. Want de Linda gaat over baby’s. Een onderwerp wat mij persoonlijk zeer raakt en niet op die blije en kirrende manier waarop jullie zijn ingestoken. Als vrouw van 36,5 jaar die al 4,5 jaar bezig is de oerwens van het moederschap in vervulling te laten gaan, komt het hard aan. Al dat babygeluk. Ik heb meteen de vriendin gebeld met wie ik het Linda-abonnement deel. En haar gewaarschuwd voor de inhoud van ons lijfblad. Ze wil de Linda deze maand niet hebben. Mijn vriendin heeft namelijk ook de oerwens om moeder te worden. Ze is 37 en heeft nog niet de partner van haar leven gevonden. Even los van het feit of ze – als hij eenmaal in haar leven is – wel kinderen kan krijgen. Volgens de artsen die mijn man en ik zagen, is er niets mis. Maar na 4,5 keer 12 maal teleurgesteld te zijn, voelt het voor ons wel als mis. In de wetenschap dat ik nog wel 10 jaar ongesteld zal worden, heb ik dus nog minimaal 120 moeilijke momenten voor de boeg. Los van de plotse woede, het verdriet en de onmacht die ik soms kan voelen naar willekeurige zwangere vrouw of moeder toe. Vooral moeders die rokend en snauwend door het centrum lopen met een kinderwagen en 2 aan elke kant. Zij wel, ik niet. Zo ken ik ook een vrouw die wel wil, maar niet mag vanwege haar gezondheid. “Jouw man wordt weduwnaar, wel vader, wil je dat?” Nee, dat wil ze niet, maar wat moet zij dan met Het Grote Verlangen? De collega die – als haar vriend maar naar haar kijkt bij wijze van – al zwanger raakt, maar waarbij het nooit tot een voldragen zwangerschap komt. Over al deze vrouwen wordt in de Linda met geen woord gerept. En dat vind ik jammer en een grote gemiste kans. Er staat een stuk over ingeknipt&uitgezakt zijn. Weet je dat ik, hoe sadomasochistisch dat ook klinkt, daar soms naar verlang? Dat ik uitkijk naar slapeloze nachten, stress rondom kinderopvang, gedoe met maxicosi’s?! Be careful what you wish for, ik weet het. Maar het zou wel betekenen dat er een klein schepseltje is geboren. Uit mij en mijn man, uit liefde en vooral op natuurlijke wijze gemaakt. Wordt het niet eens tijd voor het verhaal van al deze vrouwen?! De suggesties ten aanzien van mijn onvervuld moederschap zijn een mooi artikel. Want als je artsen niet aan je gezonde lijf laat sleutelen, is dat best gek. Vindt de buitenwereld. Een kind is maakbaar toch?! “Doe je geen IVF?” Nee, wij zijn gezond en willen geen ziekmakende dagen, hormonen, artsen en valse hoop. Want zo groot is de kans nou ook weer niet bij IVF. Het idee dat je er schijnbaar ‘iets aan doet’ kunnen mensen beter handelen, dan niets doen. Oh, maar dan haal je een kind!” Adoptie als oplossing! Nee, wij willen een kind van ons, niet van een ander. De diverse therapeuten en ander goedbedoelde adviezen van willekeurige mensen: “Je moet het gewoon loslaten, dan lukt het vanzelf! “Je moet open staan voor het wachtende zieltje, anders kan het niet afdalen!” “Je moet oefeningen doen om de energie in je bekken te laten stromen, want daar heb je een blokkade!” En wat krijgt mijn vriendin zonder partner met wens te horen? “Hee, zal ik ff langskomen? Word je BOM-moeder!” “Je bent gewoon te kieskeurig met mannen, laat dat los joh!” “Je hebt een moeilijke relatie met je vader zeker?!” Of de vrouw die niet mag vanwege haar gezondheid en met haar man heeft gekozen voor pleegouderschap. “Zo, nu word je straks toch ook moeder he? Dan kunnen we het weer lekker over baby’s, kraamtijd en zwangerschapsperikelen hebben!” Nee, want de pijn en verdriet en woede rondom het niet krijgen wat je wenst, is soms bijna onverdraaglijk. De pleegmoeder in spe kan aan een rouwproces beginnen, zou je kunnen zeggen. Ik kan dat niet. Want nergens staat dat ik ze niet kan krijgen. En mijn partnerloze vriendin heeft ook nog wel een paar jaar de tijd. En de collega die wel zwanger kan worden, maar bij wie het niet lukt, heeft ook nog tijd en hoop, toch? Nee, niet altijd. Het uitzichtloze gevoel, het idee dat je rondstapt in Niemandsland, dat je als niet-moeder misschien wel moederziel alleen achterblijft in een wereld vol gezinnen, bakfietsen en schoolkeuzes en tepelkloven, is verschrikkelijk. En overvalt je op de meest rare momenten. Is helaas niet geheel en al hormoonbepaald. Het dilemma openheid versus zwijgen is er ook nog. Ik ben vrij open over onze niet vervulde wens, maar krijg dus de meest idiote tips en opmerkingen naar mijn hoofd. Ik kan wel makkelijk wegblijven van kraamvisite; alle begrip van de kersverse moeders. De vrouwen die zwijgen zijn gevrijwaard van de opmerkingen en adviezen. Maar vechten tegen hun tranen op babybezoek. “Want hé, je hebt toch nog de tijd?” “Jij krijgt toch binnenkort een pleegkind?” “Hé, jij hebt toch alles wat je wil in je leven?” “Enne, kinderen… ze zijn echt niet alles hoor!” De laatste opmerking is er vooral éen die niet meer gezegd zou mogen worden. Want wij worden allen overvallen door die vermalijde eierstokken die toch ineens gingen rammelen. We voelen een oerdrang ons voort te planten tegen ons geregelde leven en gezonde verstand in. We hadden geen rekening gehouden met het feit dat het – om welke reden dan ook - niet zou lukken. En we proberen ons er door heen te slaan, ieder op ons eigen manier, met onze eigen onmacht, boosheid, pijn en verdriet. De vrouwen die ik hier beschrijf willen graag gehoord en gezien worden. Wij zijn allen krachtige, leuke, intelligente vrouwen. Een aantal heeft een goedlopende eigen zaak en een Linda-abonnement. We zijn niet onzichtbaar, maar hebben wel een onzichtbare wond. We zijn niet zielig, hoeven niet in therapie (want dat bleek niet echt te helpen), maar we zijn er wel. Wanneer komt die Linda er?

  147. Marloes | 25/01/10 | 22:43

    Ik zit net alle reacties te lezen van Linda baby. En ik wilde er ook graag een plaatsen over de medische molen waarin je zit als het niet lukt. Nu zie ik dat er meerdere reacties zijn over dit onderwerp want inderdaad er wordt bijna nooit over geschreven. Het lijkt inderdaad wel een taboe om hier over te schrijven. Had wel verwacht dat dit er in zou staan, omdat de Linda altijd erg open staat voor veel dingen. Zelf zitten wij ook in deze molen al iets meer dan een jaar, en vindt persoonlijk prettig hier toch open over te zijn tegenover mensen. In mijn omgeving merk ik dan ook dat pas achteraf dat als er een baby is zij ook moeite hadden. Misschien een idee voor een keer?

  148. Stephanie | 25/01/10 | 22:29

    Ik vind de cupcakes van monique horstmann meer op borsten in een zwart met witte stippen bh-tje lijken. Maar goed.... alsnog knap geblazen. X

  149. Janneke Vis | 25/01/10 | 21:45

    Hee JanLul, hier ZeikWijf... zou graag mijn kant van het verhaal eens van me afschrijven!

  150. Sandra | 25/01/10 | 21:19

    Die foto's van die babypoppen, daar heb ik echt nachtmerries van. Iedereen zijn hobby natuurlijk, horrorfilms kijken is ook een hobby. Bijzonder freaky, het achtervolgt me echt. Ga ik 's nachts naar de wc, dan ben ik nu bang dat daar zo'n baby zit. Brrrrrrr

  151. maudy | 25/01/10 | 14:20

    Gaat de volgende LINDA. over eten? Komt mijn hobby ook eens aan bod. Volwassen mannen in babypakjes word ik niet warm van namelijk.

  152. Vanessa van Lier | 25/01/10 | 13:32

    Kan Aan/Uit niet met mannen ipv met vrouwen? :)

  153. charlotte olthoff | 25/01/10 | 13:32

    Beste Manon, het is geen vestje maar een jurkje en dat is van Laundry Industrie www.laundryind.com. Hij is er trouwens ook in het rood. Gr Charlotte webredacteur LINDA.

  154. Vanessa van Lier | 25/01/10 | 13:16

    Lieve Marit, Hoe wist die jongen op de middelbare school zo goed dat het een HEMA-trui was? ;)

  155. Jacco Vonk | 25/01/10 | 13:05

    Ben net haast de moord gestoken in een broodje van het lachen na die opmerking van Claudia de Breij ( bevallen is net of je met 140 km per uur met je kut over het asfalt wordt getrokken) De tranen liepen over m'n wangen van het lachen......

  156. Manon | 25/01/10 | 13:04

    Waar komt Linda's chanel like vestje vandaan??

  157. Anita van der Drift | 25/01/10 | 12:37

    Ik heb nog niet eerder gereageerd maar vind die vrouwen met die poppen echt heel zielig. En dan in hetzelfde nummer die mannen verkleed als baby, dieptriest...

  158. Erna Vrolijk | 25/01/10 | 10:58

    Ik kreeg spontaan weeen en was niet eens zwanger!

  159. Simone Peerdeman | 25/01/10 | 00:40

    Hallo redactie, Ik vind het item 'STOM' zo inspirerend dat ik op mijn eigen Hyvespagina ben begonnen: http://simonepeerdeman.hyves.nl/blog/30708945/Blogje_Om/6KcZ/ Welke Nederlander wil nou niet kwijt wat hij/zij 'STOM' vind? Mvg, Simone Peerdeman

  160. Esther | 24/01/10 | 23:26

    Bah, ik moet er niet aan denken dat mijn kinderen de foto's van die infantilisten zien. Hoe leg je dat nou uit??

  161. Renata | 24/01/10 | 23:25

    Sorry hoor, kan dat gezeik over Sylvia niet eens klaar zijn. Haar artikelen zijn geweldig. Heb zelf ook twee kindjes maar lag krom van het lachen om haar artikel over de zogenaamde roze wolk. Kom dames waar is jullie humor. Als jullie tere zieltjes hier niet tegen kunnen ga dan lekker de margriet lezen ofzo, pffff.....

  162. jade vd berg Uden | 24/01/10 | 23:07

    Ik moet toegeven , ik heb zeker twee keer hard gelachen om opmerkingen van C de brey die geciteerd werden in "23 hechtingen". Voor de rest heb ik me ziek geergerd aan het hele stuk, zo negatief en nog geen positief word over voor het mooiste wat er in je leven kan komen. Ik heb twee kinderen, de jongste is 4 weken oud en afgelopen kerst geboren. Beide bevallingen waren niet makkelijk, duurden haast 40 uur en ik moet toegeven dat ook ik met 22 ontstoken hechtingen geen roze wolk heb gezien. Maar dit stuk is wel heel erg gebaseerd op overdrijven, maargoed dat schijnt ook een kunst te zijn. Als het zo verschrikkelijk is dan zou je toch denken dat je twee soorten pillen slikt, drie kapotjes omdoet bij manlief, jezelf laat steriliseren en manlief maar gelijk laat castereren ( je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen niet dan?? ) maar schijnbaar viel het toch wel mee als Nathalie toch nog aan een tweede begon. Ik ben het er mee eens dat die roze wolk niet zo moet worden overdreven maar dit lijkt meer een wanhopige poging om mensen van hun kinderwens af te helpen. Voor wat het waard is, de ellende van zwanger zijn ( ja die heb ik ook gehad) hoort er nou eenmaal bij, en bevallen doet pijn ja, is nou eenmaal zo en de eerste twee weken erna zijn niet altijd rozegeur en maneschijn maar ondanks dat alles ben ik intens gelukkig met mijn keuze om er twee binnen 14 maanden te krijgen (terwijl ik nu nog steeds slapeloze nachten heb) Ik schrijf regelmatig een blog op hyves met het reilen en zeilen hier in huis en ik geloof niet dat ik ooit iemand aan het twijfelen heb gebracht. Baby's zijn nou eenmaal monstertjes in knuffelverpakking......maar ja er moet toch iemand later voor ons zorgen als wij oud en kwijlend achter de geraniums zitten ( uiteraard een grapje!) Dus mocht je na het lezen van "23 hechtingen" je twijfels hebben over je kinderwens , het valt allemaal wel mee!!!! En het heeft ook zo zijn voordelen.....je kan ze altijd de schuld geven, toch makkelijk als je een vent hebt die altijd de schuld op je afschuift ( ik geloof dat daar bijna alle mannen onder vallen)!!

  163. Bianca | 24/01/10 | 21:03

    'OH MON DIEU' riep de zuster in opleiding in de franse kliniek waar ik van mijn dochter ben bevallen toen ik de ochtend na de (zware, zonder ruggeprik!) bevalling mijn benen wijd moest doen voor controle door de gynecoloog....'zoiets zie je eens in je carierre' antwoordde de gynecoloog al fronsend kijkend naar de vele hechtingen, de ontelbare aambeien van het persen (ik zweer het; zo groot als een tennisbal), het opgezette en bloederige goedje daar beneden.....ik lag met zakken ijsklontjes tussen mijn benen, maar voor allen die nog kinderen willen; pijn? tsss, dat kunnen wij vrouwen makkelijk aan, alles ziet er weer fris en strak uit hoor!

  164. Cheryl | 24/01/10 | 20:55

    Wat een ontzettend negatief verhaal over zwangerschap, bevalling en de kraamtijd. Ik heb 2 x een geweldige zwangerschap gehad. Ook mijn bevallingen verliepen heel voorspoedig en snel en ik heb enorm genoten van mijn kraamtijd. Ik werd in de watten gelegd en heb me totaal over kunnen geven aan de zorg die ik kreeg. Heerlijk! In tijdschriften over zwangerschap en baby's wordt al genoeg geklaagd over allerlei zwangerschapskwalen en horrorbevallingen. Het wordt eens tijd dat er positieve aandacht aan wordt gegeven. Waar ik ook moe van word is dat vrouwen altijd zo kunnen klagen over hun "uitgezakte lijf" na een of meerdere zwangerschappen. Je blijft niet eeuwig slank met pronte borsten. Waarom kunnen veel vrouwen toch niet eens gewoon genieten van hun prachtige kinderen die ze hebben gekregen. Ik geniet intens van mijn twee kinderen en ben iedere dag verwonderd van alles wat ze doen. Is dat niet veel belangrijker dan het eeuwige gezever over een paar kilo's meer of minder?

  165. maddy hulshof | 24/01/10 | 20:08

    Toeval: linda nr. 66 over baby's? Is 66 niet een satan's getal? Onze oudste is nu 18, en ik moet zeggen: het begint eindelijk te wennen.

  166. MARLOES | 24/01/10 | 19:28

    Wat is 'lieveSyl' onbegrensd flauw!! Niveautje puberblad 'cosmo girl'!!

  167. Diana | 24/01/10 | 19:14

    In het fantastische blad Linda, ben ik geschokt door het artikel over poppenmoeders. Ten eerste zou de titel poppenverzamelaars meer op z'n plaats zijn. Moeder ben ik van mijn kinderen!! Dat ik een hobby heb, het verzamelen van levensechte poppen maakt mij geen poppenmoeder!!! Ik vind deze reportage een belediging voor mijn hobby! Verzamelaars van dit fenomeen zijn over de hele wereld te vinden. Poppen van duizenden euro's zijn hierbij geen uitzondering. De een heeft als hobby het verzamelen van prachtige schilderijen, de ander geeft de voorkeur aan poppen, gemaakt door kunstenaars! Het lijkt mij dan ook verstandig alvorens zo'n artikel te plaatsen voortaan eerst wat vooronderzoek te doen. Een reportage in deze vorm, doet afbreuk aan deze fantastische hobby maar ook aan het geweldige tijdschriftt Linda. Diana

  168. Eva ten Doeschate | 24/01/10 | 18:17

    STOM: Dat abercrombie&fitch niet in Nederland zit Dat er zoveel talentenjachten op tv zijn (en dat ze allemaal zo slecht zijn) Dat Patty Brad elke dag op de tv te zien is Dat Gordon dat geer&goor van de tv zijn Dat je na 12 uur de tv niet kunt aanzetten zonder dat er een goor hijg-progamma op is Dat de trein zo duur is Dat gooische vrouwen is gestopt Dat sbs 6 bestaat Dat er zoveel lange kut reclameblokken zijn Het woord BN-er Dat STOM niet door lezers mag worden ingevuld en ik dit dus zo maar moet doen

  169. Eva ten Doeschate | 24/01/10 | 18:00

    Altijd dat gezeik maar weer over pubers. Eigenlijk is het gewoon heerlijk alles voor de eerste keer: voor het eerst make-up dragen, bh's, gala's, feestjes, uitgaan, eerste vriendje, eerste kus, eerste keer! De PIL!En natuurlijk de mindere dingen eerste keer dronken, eerste keer ongesteld, eerste keer gedumpt. Dat zijn dingen die waar ik advies over wil of die ik wil vertellen of wil beleven met/van mijn ouders. En dan met name mijn moeder. Hallo kreten voor hulp zijn mijn dwarse periodes. Ja ik ben nog aan het het puberen hopelijk wel in de laatste fase daarvan maar ik heb het allemaal beleefd en mijn moeder zeker en de rest van de halve mensen populatie. Wordt het niet eens tijd dat de Linda. puberaal gaat? Lijkt mij super leuk dochters en moeders interviewen over hun ervaringen met de puberteit(dus vriendjes uitgaan etc) Bekend en onbekend puberend Nederland. Linda ik ben groot van je magazine! En ga vooral zo door. Mijn vader heeft net de nieuwe Linda gejat. alleen Martijn Krabbé? We worden thuis helemaal ziek van hem je kunt de tv niet aanzetten of hij staat al op je scherm te springen. Maar zolang we Caroline Tensen niet de hemel in gaan prijzen is het prima.

  170. Ellen | 24/01/10 | 15:49

    Het ene moment zwanger, het andere moment voor de couveuse, leven tussen hoop en vrees.....De reportage sprak me aan maar gelukkig hebben wij die periode achter ons kunnen laten. Het zou leuk zijn om in een volgende Linda eens te laten zien hoe het deze ooit veel te vroeg geboren kinderen kan vergaan.....Ik realiseer me geod dat we geluk hebben gehad, maar ik weet nog goed dat ik 14 jaar geleden veel hoop en vertrouwen kon putten uit positieve verhalen. Daan, onze zoon, dreigde zich bij 26 weken aan te kondigen. We hebben het kunnen rekken tot 29 weken en toen was hij er ineens, ik werd met bed en al over de gang gevlogen naar de verloskamer want het ging heel snel allemaal! Daar lig je dan, alleen, manlief die het allemaal niet meer kon halen en in de kamer ernaast proberen ze je kind te redden. U heeft een zoon maar hij moet nu snel naar hiernaast.....beademen, ruggemergpunctie, ellende, veel ellende!! En dan begint iedere dag opnieuw met de vraag: hoe gaat het vandaag met hem, redt hij het.....6 weken lag Daan op de IC neonatologie, daarna High care, daarna naar het ziekenhuis in onze eigen woonplaats, daarna, na 3 maanden, naar huis.....met monitorbewaking, een jaar lang! Tussendoor nog de vraag of hij een waterhoofdje zou ontwikkelen etc.etc. Het hield niet op! Vaak, heel vaak hebben we ons afgevraagd hoe het zou zijn als hij 4 jaar zou zijn, kan hij naar school, gaat hij leren lezen en schrijven, simpele vragen waar we geen antwoord op kregen. Het was afwachten, afwachten hoe hij zich zou ontwikkelen, "alles wat hij gaat doen is meegenomen" werd er wel eens gezegd....En dan komt er een tijd dat je gaat vertrouwen op je kind, dat je hem gaat leren zien als een gewone hollandse jongen. Daan is nu 14, een echte gewone grote, blonde hollandse jongen die in de tweede klas van het gymnasium zit, met plezier zijn sport beoefent, bordevol humor zit, nooit ziek is.......ADHD heeft, dat wel, maar..... dat is alles! zou ik willen zeggen! Kortom: de tijd zal veel leren waar de wetenschap nu geen antwoord op heeft!

  171. zelfstandige vrouw | 24/01/10 | 13:49

    Het stuk JAN LUL vond ik erg grappig om te lezen. Veel vrouwen beseffen niet hoe goed ze het hebben en klagen steen en been. In feite doet JAN LUL hetzelfde als zijn vrouw; klagen maar niets aan de situatie durven te veranderen. Jammer, scheiden is niet altijd doffe ellende en biedt nieuwe kansen. Of steek nieuwe energie in je huwelijk nu het nog kan! Doe het voor je kinderen maar ook voor jezelf!

  172. Habieba | 24/01/10 | 13:25

    Waarom word er niet iets uitgevonden dat je gewoon kunt eten en je sllokarm verdeeld word in twee helften, de ene helft voort het gekauwde voedels rechtsreeks naar t laatste stukje van je darm zodat het niet word opgenomen inje lichaa.

  173. mieke hovens | 24/01/10 | 13:09

    Complimenten voor de geweldige fotografie in jullie blad. Vooral ook weer de foto's van de poppenmoeders....het lijken wel plaatjes uit een griezelfilm of een eng sprookje. Zou willen dat ikzelf eens de mogelijkheid zou hebben om mezelf te laten fotograferen door de professionals die voor jullie de plaatjes schieten. gr, mieke.

  174. kim | 24/01/10 | 12:55

    Wat is er mis met een HEMA-trui, Marit?

  175. Angelique Thijssen | 23/01/10 | 22:19

    Wat een geweldig artikel over de bevalling! Eindelijk iemand die echt eerlijk durft te zeggen dat het geen rozengeur en maneschijn is. Heb vaak moeten lachen maar vooral veel hardop gezegd JA DAT IS ZO! Ga door met zulke leuke artikelen, daar kijk ik elke keer het meeste naar uit.Altijd eerlijk en vol humor, geweldig gewoon! Ook de column van Saskia is altijd grappig om te lezen! Maar helaas voor Arie, het is een lekker ding maar dat God gedoe begint me te vervelen en sla dat gelijk over, jammerrrrrrrr

  176. Andra | 23/01/10 | 21:31

    Ik wist niet dat Martijn Krabbé ergens voor stond. Geweldig! Martijn, alsjeblieft, doe vaker je mond zo wijd open.

  177. Suzanne | 23/01/10 | 21:06

    Heerlijke Linda. Plaatst onze babywens in een nuchter daglicht! Wel vind ik de column van Sylvia vreselijk. Ik neem aan dat alle antwoorden cynisch bedoeld zijn?? Ik hoop dat in de volgende Linda. haar column weer ouderwets goed is.

  178. linda | 23/01/10 | 19:47

    pfffff... na deze Linda. durf ik echt niet meer te zeggen dat ik 3 zwangerschappen en bevallingen heb gehad zonder al te veel noemenswaardige problemen.. ik lijk wel een uitzondering..

  179. Loraine | 23/01/10 | 19:12

    wat een schrik, zie ik ineens mijn naam staan bij reacties enzo.. hopelijk nu weer maar dan positiever, dit was weer een geweldig blad linda!! zo hoop ik er meer te zien!!

  180. Josephina | 23/01/10 | 17:53

    Al die bevallingsverhalen klinken mij als muziek in de oren. Ik ben namelijk een stiefmoeder en dit brengt zoveel moeizame, pijnlijke en emotionele momenten met zich mee dat die bevalling mij een eitje lijkt. Zeker nu Linda zelf door haar samenwonen met een vorm van stiefouderschap in aanraking komt, misschien eens een Linda. met als onderwerp stiefouders? Garantie op horrorverhalen en mooie verhalen. En dat heel misschien èèn moeder het belang van goed contact zal inzien? Hier werk ik graag aan mee!

  181. Ellis | 23/01/10 | 17:22

    De LINDA. is super. Ik ren gelijk naar de winkel als ie er weer is! Bedankt

  182. Nick | 23/01/10 | 17:19

    Het intervieuw met Martijn Krabbé was mooi! Eindelijk een eerlijk iemand

  183. Lenneke | 23/01/10 | 17:16

    Leuk al die kinderen. krijg er bijna zelf weer zin in!

  184. Astrid | 23/01/10 | 17:12

    Jullie zijn waarschijnlijk vóór geboortebeperking in Nederland, denk dat het gaat werken na het lezen van Linda nr 66........

  185. Asha Viguurs | 22/01/10 | 22:36

    Zeg Jan Lul, ik zou m'n naam veranderen in Zoef de Haas: Wegwezen gozer!

  186. Asha Viguurs | 22/01/10 | 22:35

    Volgens mij moeten de poppenmoeders en de infantilisten gaan samenwonen: one big happy family!

  187. Nora | 22/01/10 | 22:01

    Kan ik nieuwe Linda's krijgen nr. 65 en 66. Ik heb er nu twee dus die uit elkaar vallen. Jammer, want ik overweeg een abonnement Ik weet nog wel een goede drukker en binder. :) Verder vind ik de Linda geweldig.

  188. amy wouters | 22/01/10 | 21:32

    Ik vind Linda fantastisch!!!Alleen plaats nooit iets van Conny Breukhoven.....Wat een nepmens met haar instorting door de Haiti slachtoffers.....Misschien niet de juiste plaats om dit te zeggen maar ik vond geen andere ingang.Zij hoopt geen 70 te worden vanwege de rimpels en kreukjes maar wel ,ach ,wat zijn die mensen in Haiti zielig....Dit heeft ze blijkbaar echt gezegd..Verder Linda, ga zo door met jullie eerlijke journalistiek. Groeten Amy Wouters

  189. Diana | 22/01/10 | 16:52

    na het artikel over kinderen krijgen.. Als ik ooit ga bevallen spuit mij maar plat, hoor wel als het kind eruit is..!

  190. Margriet Duringhof | 22/01/10 | 15:27

    Zelf moeder van een dochter, echt werkelijk dubbel gelegen van het lachen bij '23 hechtingen'! Zelf gelukkig niet 1 hechting na het baren van een kind van 5 kg!!!

  191. Lesley Bek | 22/01/10 | 13:51

    Linda, een supermagazine. Elke keer weer kan ik niet wachten, het is niet of ik met een leuke vriendin en een kop thee of een glas rose op de bank kruip. Maar deze Linda gaat zo in de oud papierbak. Ik ben 35, 12,5 jaar gelukkig getrouwd, heb een leuke baan, leuke huisdieren een een geweldig huis. Maar ik heb ook ernstige endometriose en kan daardoor dus geen kinderen krijgen. Alle behandelingen ten spijt, het is nu klaar. Dit jaar moeten mijn eierstokken eruit, dus vervroegde overgang. Wij zijn bezig met het adopteren van een buitenlands kindje, dus ook wij zullen ooit vader & moeder zijn, maar Linda, misschien een idee om in een van de volgende edities uitgebreid aandacht te besteden aan ongewenst kinderloos zijn / endometriose?

  192. Dorien | 22/01/10 | 07:58

    Ik zag van de week Matthias Scholten op TV. Die is lekker opgedroogd! Is hij al in de rubriek "leuke man" geweest?

  193. Anne | 21/01/10 | 20:28

    Geweldige Linda. smakelijk gelachen om de "roze wolk" (nu wel, toen niet! dacht dat het aan mij lag dat ik het niet allemaal even fantastisch vond, voor je het weet schiet je in een postnatale dip of erger) en het jan lul verhaal, zo herkenbaar en lekker plastisch omschreven. Ook hulde voor Martijn Krabbè die het hart op de tong heeft, you go boy!!! Kan niet wachten op het volgende nummer.

  194. Nicole Gerfen | 21/01/10 | 19:19

    Op het moment dat ik het horrorverhaal lees over bevallingen, komt onze jongste zoon binnen met een bos bloemen. "omdat je zo lief bent mama" Ach het is het allemaal wel waard geweest!!!

  195. Martine Duijker | 21/01/10 | 18:05

    Ik verheug me elke maand weer op je blad, maar wat een verhaal over die bevallingen zeg pfft... mijn dochter heeft het ook gelezen. Ik wil wel kleinkindjes (te zijnertijd). Kan er ook een positief verhaal komen anders kan ik het wel vergeten hi,hi.!!

  196. Marianne | 21/01/10 | 17:55

    Zeg Sylvia Witteman, zit jij soms samen met Grunberg de levensvragen te beantwoorden? Je nieuwe rubriek lijkt verdacht veel op zijn rubriek in Vrij Nederland. Origineel hoor.

  197. Marianne Wingelaar | 21/01/10 | 17:44

    Dat ik abonnee ben en de nieuwe Linda wel al in de winkel ligt , maar nog niet in mijn brievenbus!!!!

  198. M.E.Rijnberg | 21/01/10 | 16:15

    Linda de Mol is iemand met verstand en moedergevoel om het bij twee kinderen telaten. Zo kan ze haar twee kinderen liefde en aandacht geven ,maar ook haar geliefde mannetje. Al die onzin wat in de Linda staat over het krijgen van kinderen. Dan moet je er niet aan beginnen om mama te willen worden.

  199. Gonny Cappers | 21/01/10 | 15:08

    Zullen we afspreken dat voortaan naast elk horrorverhaal over bevallen een verhaal wordt geplaatst waar een vrouw trots en tevreden op terugkijkt op haar bevalling? Die zijn er namelijk ook legio. En attendeer dan gelijk ook even op het bestaan van de doula. Dank je!

  200. Marieke van Mameren | 21/01/10 | 14:22

    Hoi, Tijdje terug het programma gezien van Jeroen Pauw("5 jaar geleden" of zoiets) met Beau. Hij is vertederend eerlijk. Dat zelfde voelde ik bij het intervieuw met Martijn K. Deze twee zouden een programma moeten maken op zoek naar hun creatieve gevoel. Documentaireachtig gefilmd,rauw en puur. Zoek de grenzen op bijjezelf ook bij het publiek. Hun tweestrijd spiegelt precies waar veel mensen van rondom de 40 mee zitten. Liefs Marieke.

  201. Cathy | 21/01/10 | 13:50

    Wat een enorm zeikverhaal over zwanger zijn en bevallen. Ze zijn er echt hoor, vrouwen die en een goede zwangerschap hebben gehad en een goede bevalling en een fijne kraamtijd. Het lijkt tegenwoordig wel alsof je alleen maar negatief mag zijn en veel klagen, vooral veel klagen en belachelijke vergelijkingen aanhalen, boeken vol!

  202. Leo van Asperen | 21/01/10 | 13:36

    De morning after (wat een leuke woordspeling) een "Deja Vu" Gisterenavond tijdens het bezoek aan onze moeder die woont in een verzorgingshuis, hadden mijn zuster van 55 jaar (geen kinderen) mijn vriendin van 50 jaar en ikzelf 51 (ook geen kinderen) een levendig gesprek over het krijgen van baby's of aannemen van kleine kinderen door in onze ogen te oude ouders. Alle nadelen en voordelen werden door ons vanuit onze visie, onderling genoemd en natuurlijk passeerden ook de personen in kwestie de revue. Wat een toeval, het bestaat dus echt. Deze morgen bij terugkomst van een paar kopjes koffie bij onze bakker op de hoek, zie ik wederom het damesmagazine "Linda" bij ons in de kamer liggen. Natuurlijk kijk ik daar , althans dat zeg ik altijd tegen vrienden en vriendinnen als oudere jongere man niet in. Toch zoals altijd kon ik mezelf niet beheersen. Wat een prachtig stuk dacht ik tijdens het lezen van het "Editorial" van Linda. Het stuk leek op alle punten aan te sluiten op ons gesprek van gisteravond. Maar aan de andere kant wat een verdriet. Denkend aan onze moeder van 83 die al meer dan 30 jaar de ziekte van Parkinson heeft en nu ook nog erg in de war (vermoedelijk Alzheimer) kon op geen enkele manier haar mening met ons delen. Zijzelf kreeg ons op 28 en 32 jarige leeftijd, dus toch ook niet meer de jongste en ik zou, oh zo graag haar mening gisteravond hebben willen horen. Dank je wel MAM, dankzij jou kon ik vanmorgen het prachtige stuk lezen.

  203. Suzanne | 21/01/10 | 13:11

    Stom: mannen van 54 die hun partner 'vriendinnetje' noemen...

  204. Sebina | 21/01/10 | 11:36

    Zaterdag een miskraam gehad, maar wil de moeder van de baby-man met zijn billen en voeten midden in het blad zijn teen-negels eens knippen???

  205. Maria | 21/01/10 | 09:09

    Nadat we jarenlang samen in spanning hebben gezeten of kinderen krijgen voor ons mogelijk is, kan ik over 2 maanden eindelijk starten met een IVF-behandeling en, ik kijk er erg naar uit. Maar vraag me af, waarom zijn óf de meeste zwangere vrouwen en moeders hysterisch en euforisch, of ze houden-niet-op met klagen over hoe zwaar ze het hebben. Het zal soms moeilijk zijn, en geweldig, maar waarom is het niet gewoon zoals het is? je kiest ervoor, zo modern zijn we wel, doe dan ook normaal. Dat is wel zo sociaal voor mensen zoals ik, en vele anderen. Go with the flow!

  206. Philles van Baaijen | 21/01/10 | 00:29

    Het leven gaat niet over rozen. Vallen en opstaan. Momenteel zit ik in een moeilijke periode vanwege een ernstig ongeluk van mijn vriend. Gek genoeg ga je dan nog meer over de dingen in het leven nadenken. Had ik maar dit..of had ik maar dat..Een kwelling waar je niet te lang in moet blijven hangen. Kom op! Doorgaan! Niet alleen prive maar ook over de dingen op werkgebied denk je na. Als kind wilde ik altijd zakenvrouw worden; 'een vrouw die succes heeft is toch fantastisch'. Toen was het nog niet zo vanzelfsprekend vrouwen aan de top. Op 20 jarige leeftijd begon ik mijn eigen winkel. Met hulp van familie werd het een succes, want hulp en een kruiwagen kan iedereen wel gebruiken. Maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen en je nek uitsteken. Mijn ambitie lag verder dan alleen een winkel en verkocht 6,5 later de winkel om verder te gaan kijken naar een nieuwe uitdaging. De jaren erna gebeurde er echter niet veel spannends en uitdagends op werkgebied. En daar kan ik alleen mijzelf een verwijt over maken. Waar was die meisjes droom gebleven? Waar was de ambitie om dit waar te maken? Van een vriendin kreeg ik een stapel Linda's. Van een ander de DVD-box Gooise vrouwen (weer helemaal van voor af aan beginnen!). Lekker wat ontspanning moeten ze gedacht hebben. Ontspanning was het zeker! Vanavond bedacht ik mij; Linda de Mol heeft mijn meisjes droom! Zo makkelijk wanneer mensen zeggen; "Ja wat wil je met zo'n broer, dat is een mooie kruiwagen!'. Wat een gelul, denk ik dan. Je moet het wel zelf doen en er hard voor willen werken. Een kruiwagen is handig als je er 1 hebt, maar je moet wel weten of je er wat mee kan. Je hebt er immers niets aan wanneer je niet over kwaliteit en talent beschikt. Hoe is het toch mogelijk dat zo'n simpel ding als een kruiwagen voor veel mensen toch iets is om je het succes niet te gunnen. Vooral nu pak ik alle hulp aan. En wat heerlijk dan zo'n kruiwagen die het je net even makkelijker maakt! Een hoop woorden om te zeggen; CHAPEAU!! Een groot compliment voor haar en de mensen om haar heen. Het leven gaat niet over rozen, daarom bewondering voor Linda dat het haar gelukt is. Het is haar van harte gegund!! Keep up the good work!

  207. jolanda | 20/01/10 | 20:09

    Geweldig blad, ik had vorig jaar al een abonnement moeten nemen. Ik heb je een jaar gekocht maar na vanavond ben ik abonnee!!!! Geweldige fotoshoot met de kleintjes. Ik heb geen baarmoeder meer maar de eierstokken kriebelen wel. Ga zo door enne Jan Lul, doe er wat aan...

  208. kim willemsen | 20/01/10 | 19:32

    Beste Ans, zelf heb ik ook twee kindjes veel te vroeg verloren. Dit is echter maar een, hetzij verdrietig, aspect van ongewenste kinderloosheid. Dat het alleen over miskramen of over verlangen naar een baby gaat is een kortzichtige opvatting. Laat ook eens zien wat mensen ervoor willen/moeten doen om een kindje te krijgen en wat het verder allemaal nog met zich meebrengt buiten de behandelingen en miskramen om. Opmerkingen, goed bedoeld, maar oh zo pijnlijk waar je dan weer mee moet zien te dealen, baby's all over the place behalve in jouw buik en de wereld die vrolijk doordraait terwijl de jouwe al een tijdje stilstaat. Mensen weten totaal niet wat het inhoudt en ik (en velen met mij) krijg daar dagelijks mee te maken. En als je het bespreekbaar wil maken, is daar vaak geen ruimte voor, het is allemaal teveel gedoe en genant. Er rust een taboe op slechte zaadjes, luie eierstokken en verkleefde eileiders en de gevolgen voor de kinderwens. Ik had graag gezien dat aan DAT onderwerp eens wat meer aandacht werd besteed in een medium zoals bijvoorbeeld LINDA. om het uit de taboesfeer te halen. En mi zou het als tegenhanger van het baby-geluk in deze editie van LINDA. niet hebben misstaan. Ik leg de LINDA. deze maand dus maar opzij en wacht op editie nr 65. Hopelijk gaat die over shoppen, make up of vakanties of zo. Lekker veilig. Gr Kim

  209. Saskia | 20/01/10 | 18:45

    Boys will be boys... maar mannen met babyneigingen? Hoe dan!!

  210. Ans | 20/01/10 | 18:21

    Twee maanden geleden stond er een lang verhaal in de Linda over een vrouw die al acht keer een miskraam had gehad en die ook heel erg verlangde naar een baby.Er is dus al aandacht aan die kant van de zaak besteed. ANS

  211. kim willemsen | 20/01/10 | 18:02

    Het onderwerp baby's vanuit vele hoeken belicht en toch mis ik in deze LINDA. Hoe zit het met de mensen die 24/7 naar een baby verlangen maar er geen kunnen krijgen? Die, soms jarenlang zoals ik, in die medische molen zitten omdat dat de enige kans is om eventueel moeder te worden? Zonder garanties overigens, want tot op heden nog steeds kinderloos. Belicht ook eens die kant en laat de pijn, de ellende, het verdriet, de machteloosheid en het onbegrip van de omgeving zien wat de molen en de ongewenste kinderloosheid met zich meebrengen. Ik behoor zeker niet tot een minderheid, maar soms voel ik me wel heel alleen in dit verhaal. Laat mij aub ook ingeknipt en uitgezakt zijn. Laat me aub ook gebroken nachten en tepelkloven hebben. Dat zou betekenen dat mijn grootste wens, een kind, eindelijk uitgekomen is en dat ook IK eens op die roze wolk kan plaatsnemen. Voor mij een incomplete LINDA. dit keer. Jammer. Kim

  212. Theresia | 20/01/10 | 16:43

    Ik ben verslaaft aan de linda ik heb geen abonee meer kan niet in een keer betalen vandaar elke maand een linda en de woon linda alles moet ik lezen echt een verslaving hihi vanaf begin lees ik de linda maar ik ben ook fan van linda de mol vind haar een bezondere spontane vrouw en dat vind ik ook van het blad linda ik vind dat julie die er aan meewerken een pluim waard liefs THERESIA

  213. Manda | 20/01/10 | 16:43

    Leuk en wel herkenbaar het artikel over de roze wolk, maar een ding zit me wel dwars Ik ben kraamverzorgende en werk bij een grote organisatie in het oosten van het land. Hoezo, half uurtje zorg per dag.. wij hebben werkdagen van gem. 7 uur verdeeld over 7 of 8 dagen aaneengesloten. Dus ik zou zeggen wil je de hele dag zorg, kom dan bij ons , en de hele dag kletsen? no way gewoon hard werken voor de kost.. maar heel leuk..

  214. Joyce | 20/01/10 | 16:37

    Wanneer komen de kriebels?

  215. Annemarie Boeren | 20/01/10 | 13:53

    Stom! Dat als je 54 bent je, je partner vriendinnetje noemt. :(

  216. Lucy van den Hoven | 20/01/10 | 13:37

    Wat raar dat ik als abonnee de laatste ben die de Linda. te lezen krijgt. Ze ligt al in de winkels, ze is al vollop besproken bij Boulevard en ik zit nog te wachten op mijn exemplaar......

  217. nancy b | 20/01/10 | 13:04

    @jan lul: zal ik wel je feministische vrouw zijn, weet ze wel wat voor fantastische man ze heeft? waren alle mannen maar zo als jij !

  218. Annet Peters | 20/01/10 | 11:47

    "Jan Lul" zal altijd Jan Lul blijven als hij dat luie wijf niet dumpt!

  219. Sas | 20/01/10 | 11:46

    Over alles wat beschreven is over de "roze-wolk-maar-niet-heus" kan ik alleen maar dromen. Want al deze vrouwen met al hun ellende kunnen wel zeggen dat ze een kind in hun armen kunnen houden. Mijn vorige zwangerschap moest met 25 weken beeindigd worden, omdat ik het HELLP-syndroom had. Was dat niet gebeurd, had ik LINDA. niet meer kunnen lezen. En nu 13 weken zwanger van de tweede. Loop het ziekenhuis in en uit, medicijnen slikken en maar hopen dat mijn lijf me niet wéér in de steek laat, niet weer een kind hoef te begraven....

  220. Annet Peters | 20/01/10 | 11:43

    Nog voordat ik de Linda. kon openslaan, hadden ze het bij Boulevard, Shownieuws én DWDD er al over.

  221. Clary | 20/01/10 | 11:28

    Ik heb met ontroering het interview met Martijn Krabbé gelezen. Wat open en eerlijk....bijzonder!

  222. Judith | 20/01/10 | 11:16

    Heb LeWhif afgelopen zomer besteld en betaald maar nooit ontvangen!! Dus echt te mooi om waar te zijn!

  223. Miranda | 20/01/10 | 09:47

    Nostalgie. Met 2 kids van 18 en 22 jaar. Die vanaf volgende maand allebei de deur uit zijn. Was een mooie tijd. Ik denk vaak, mensen geniet ervan, voor je t weet wonen ze op zichzelf.

  224. Jonna de Vries-Kouwenberg | 20/01/10 | 09:16

    Zwanger zijn en een kind krijgen, helemaal fantastisch! Kom maar op met die tweede. Slapen kan altijd nog.

  225. marleen | 19/01/10 | 22:41

    Wat een overdreven negatief verhaal over de rolze wolk. Mijn zwangerschap was geweldig, de bevalling viel reuze mee, en ach dat beetje babyblues na de bevalling, het duurt een paar dagen maar toen was het over. Zo kan het ook. (maar dat lees je nooit ergens)

  226. Marijke | 19/01/10 | 22:26

    Leuk hoor een week gratis lijnen bij weight watchers. Ben ik alles aan het invullen, wordt er gevraagd naar mn creditcard gegevens.... Ik dacht a) dat het gratis was, ben en blijf tenslotte een Nederlander, en b) gaat mooi niet door want ik heb geen eens een creditcard..... jammer de bammer...

  227. jeanette | 19/01/10 | 21:52

    super,die schattige baby`s! maak van mij ook een fotoshoot voordat ik helemaal uitgezakt ben,de foto`s zijn altijd zo mooi!!

  228. Heidsieck | 19/01/10 | 21:12

    @ 'JanLul' weet je wel zeker dat je haar niet wilt dumpen?

  229. Lianne | 19/01/10 | 19:58

    Had ik dat verhaal over de roze wolk maar 10 jaar geleden gelezen. Dat had me een hoop schuldgevoelens bespaard!!

  230. Linda Verheezen | 19/01/10 | 15:16

    Linda. in één ruk uitlezen! Heb zelf een baby van 9 weken, wordt dus lastig, aangezien je daar je handen aan vol hebt!

  231. wendy | 19/01/10 | 14:25

    Joehoe, de nieuwe februari Linda. in mijn bus (dat hoor je altijd wel als die in de bus valt). Laat ik, moeder van 2 jonge kinderen nou blij zijn met een baby Linda. Wat een gave cover, maar Linda zelf staat er toch ook altijd op? O is ze dat? De babysitster met dat ietwat te grote hoofd en de te smalle heupen? Neeeeeeee, ik vind dat fotoshop gedoe alleen leuk voor Ruben en Ruben, het moet niet gekker worden hoor! Geen tijd om verder te lezen, goed ik blader m ffies gauw door. Ai, beetje eng, volwassenen in babypakjes, Aan Uit (nu weet ik weer waarom ik toendertijd mijn abonnement op de Viva heb opgezegd ;-). Oh Martijn Krabbé, daar houd ik van. Martijn met hakken aan? Ik verlang nu al naar mijn bad met mijn heerlijke Linda. Nog even geduld....

  232. Mar | 19/01/10 | 13:04

    Hier geen baby's of luiers meer in huis. Maar hee, het blijft kriebelen, dus gooi maar door de bus die nieuwe Linda. Vindt mijn man vast een beter idee dan een derde ;-)

  233. Sophie Fleur | 19/01/10 | 11:26

    Vandaag 39 weken zwanger. Keurig op tijd dus deze Linda. Hoop persoonlijk op iets minder hechtingen...

Reageer